Ni som blivit överstimulerade...
...blev ni gravida? Och när isåfall? Före, efter eller under överstimuleringen?
...blev ni gravida? Och när isåfall? Före, efter eller under överstimuleringen?
Kanske dum fråga, men vad menar du med överstimulering? :/
Det är skillnad på att få några äggblåsor av pergo och att få många äggblåsor vid IVF. Att få flera äggblåsor av Pergotime innebär inte att vara ÖS.
ÖS är ett tillstånd som uppstår vid IVF då många blåsor mognar och äggstockarna sväller. Graden av ÖS kan variera kraftigt men jag har aldrig hört talats om någon som blivit ÖS av pergo. Jag har själv fått tre blåsor några gånger av pergo men aldrig blivit ÖS. Vid mina IVF-er har jag blivit ÖS 3 av 4 gånger och den känslan har jag aldrig fått av en pergokur som resulterat i flera blåsor.
Oj, låter konstigt. Ring och be om ett VUL så att du inte går runt med något konstigt. Kanske är du gravid?
Vid överstimulering börjar du ofta samla vatten i magen vilket gör att magen sväller och du får bla svårt att andas, mår illa osv.
Man blir ÖS efter äggplock....
Det sägs att man kan lättare bli gravid vid överstimulering men hur vanligt det är vet jag inte.
Jag blev gravid vid min första IVF och också gravid (som tyvärr slutade i missfall v10) och jag fick mina symptomer ca 1 vecka efter äggplock och ET.