Incident på dotterns förskola..
Personalen har sagt att man bör lämna sina barn senast klockan 9 på morgonen ifall de bestämmer sig för att göra utflykt under dagen. Så en morgon tog vi sovmorgon och var där någon minut i 9, då ser jag hela avdelningen stå beredda med kläder och västar på redo för utflykt. En i personalen säger att de ska åka buss och åka till en stor lekpark 5 minuter bort. Min dotter skriker av förtjusning och blir jätteglad! Åka buss är bland det bästa som finns! Så jag skyndar mig in, tar på min dotter vantar och en väst. Samtidigt ser jag hur gruppen långsamt börjar gå mot grinden men ser att en pedagog väntar på mitt barn. När jag senare på dagen kommer för att hämta min dotter möts jag av bilder i hallen på deras utflykt, men ser att det inte fanns någon bild på mitt barn. Då säger en pedagog att eftersom vi kom så sent(?) så missade min dotter utflykten. Hon var ju där i tid! Jag såg ju hur dom gick från oss. Då visade det sig att pedagogen som jag trodde väntade på mitt barn, väntade också på två andra barn som inte kommit än. Så då straffas min dotter med att hon inte får följa med!! Hela kvällen pratade min dotter om att de andra fick åka buss och leka utom hon...
När jag hämtade henne förstog jag inte hur fel det här är, det var först på vägen hem och på kvällen som jag insåg hur elakt och opedagogiskt det här är så jag har inte pratat med personalen om det.