Kamomillja skrev 2011-01-22 20:28:21 följande:
Konstigt med olika behandling, om det inte är jätte lång tid imellan. Har hört att det är svårare. Är själv gravid, men denna gång har jag blivit omplacerad. Förra gången var det helt omöjligt, fick havandeskapspenning då. Vet inte om jag skulle bli beviljad denna gång. Om du är nekad så är din abretsgivare skyldig att omplacera dig, dem kan inte kräva att du ska jobba med samma. Kan ha läst lite dåligt men visst var det hot och våld som var anledningen? Har även jag ett sådant jobb och det känns som ett handikapp ibland att man är gravid även om det är en kort period i ens liv. Mig veterligen efter info från fack och huvudksyddsombud så ska dem inte kunna neka om det är hot och våld och tungt fysiskt påfrestande jobba man har samt att det inte finns omplacerings möjligheter.
Lycka till! Själv tar jag semester i slutet är så trött på FK

Gör som du o tar semester om jag inte får igenom HP.. Orkar verkligen inte.. Orkar absolut inte med stressen och det tempot..
Raindrop skrev 2011-01-22 00:06:31 följande:
Har du skrivit en riktigt detaljerad besrivning av en arbetsdag..? Ta bland annat med minsta lilla lyft och bristen på chanser till raster. Att kunna gå på toa är ju rätt viktigt när man är gravid tex.
Ja, skrev 3 dataskrivna sidor.. Skrev även med att jag nu måste gå regelbundet till sjukgymnasten för att mina axlar tar jättemycket stryk när jag har så långt till kunden för att nå, och även att jag blivit tillsagd från barnmorska/läkare att jag ska ta det lugnt för jag har tydligen lite från slemproppen som kommer hela tiden och jag har en livmodertapp som är öppen i fingerstorlek. Men det sket dom också i...
Tydligen så skiter dom i att mina axlar kanske förstörs och att jag öppnar mig mer..
Min sjukgymnast har nu iaf skrivit ett brev till dom om att dom råder dem att låta mig sluta jobba 2 månader innan födsel för annars kommer mina besvär bli värre.. Får se om min överklagan går igenom..