• Anonym (Desperat)

Minskad sexlust efter att ha slutat med minipiller?

Hej!

Jag har ätit minipillerna cerazette i 1,5 år. Nu så har jag slutat med dem och har varit utan dem i ca 1-1,5 månader. Många säger sig tappa sexlusten när de börjar att äta minipiller eller liknande. Mitt problem verkar vara precis tvärtom.

Mitt problem är tillskillnad ifrån vad jag tidigare läst, att jag tappat min sexlust efter att ha slutat äta dessa piller? Är det någon annan som varit med om det här? Ska jag behöva ta kontakt med en gynekolog? Vad ska jag ta mig till?

Kan tilllägga att jag även har riktigt svårt för att bli det minsta våt, även de få ggr som jag faktiskt känner av en aning lust..

• Svar på tråden Minskad sexlust efter att ha slutat med minipiller?
  • Anonym (Samma)

Hittade denna tråd var ju ett tag sen.. men ville ändå skriva att jag hade precis samma problem. Jag slutade även röka i samband med att jag slutade med pillrena så jag trodde det var det... men har nu förstått att det kan vara cerazetten som är problemet... Jag tappade min sexlust och hade problem att bli våt... inget av dessa problem har jag haft tidigare!

Nu först 1 år efter har jag fått tillbaka min lust och våthet.... som tur är har jag haft en bra och förstående sambo.. men jobbigt som attan har det varit, minst sagt!

Men jag tycker du kan ta kontakt med en läkare... jag gjorde inte det och det ångrar jag! Finns det något att göra åt saken så är det ju bra.. och prata med din sambo om det och säg att det är pillrena och inte han, min sambo tog rätt illa vid sig ett tag när vi inte visste vad det berodde på.... :-/

Lycka till! hoppas du slipper vara så lika länge som jag!

• Anonym (avundsjuk)

Jag blir så avundsjuk varje gång nån skriver att dem har minskad sexlust eller ingen sexlust alls. Jag vill också ha! =(

• Anonym (Samma)

VA? Varför vill du ha minskad lust?? det är ju det värsta som finns.....

• Anonym (avundsjuk)
    Anonym (Samma) skrev 2011-02-14 13:56:03 följande:
    VA? Varför vill du ha minskad lust?? det är ju det värsta som finns.....
    Tycker inte alls om sex så vill bara att min sexlust ska försvinna. Fast det kanske den gör av sig självt när man bara ställer upp på sex 1 gång i månaden... hmm...
Svar på tråden Minskad sexlust efter att ha slutat med minipiller?