Besafe Izikid i saab 9-3 kombi?
Som rubriken lyder, får en Besafe Izikid (den bakåtvända) plats i baksätet på en saab 9-3 kombi?
Väldigt tacksam för svar!
Som rubriken lyder, får en Besafe Izikid (den bakåtvända) plats i baksätet på en saab 9-3 kombi?
Väldigt tacksam för svar!
Jag kan inte se något hinder till det, vi har en ford focus (ej kombi) och där får den plats utan problem. Vi har även haft den i baksätet på diverse andra bilar så som volvo s40 och golf, samt i framsätet på en ford ka. Jag tänker att om den får plats i mindre bilar så bör den ju definitivt få plats i en kombi...
Varför inte prova den i en bil av sådan modell? om man tittar på en bil som man eventuellt vill köpa bör säljaren tycka att det är helt okej att man provar en sådan sak som faktiskt är viktig.
När jag tänker efter så finns det förrästen en del i barnstolens instruktionsbok där det står om/hur stolen kan monteras i olika bilmodeller. Kolla där så är jag helt säker på att ni får klarhet i det. Vi har dubbelkollat där förut inför resa i hyrbil. Att jag inte tänkte på det direkt.. *trött*
Om man får plats att sitta fram när man har stolen bak är ju så enormt idividuellt (beroende på kroppsstorlek) att de knappats kan skriva med det. Och förrästen frågade du bara om stolen får plats bak ;)
Den får plats men det blir otroligt trångt i framsätet. Knappt något benutrymme och väldigt rakryggat.
Tror inte att det fungerar. Har inte provat, men om en till stol ö.h.t. går in så slår den antagligen i vindrutan.