• lilyanna

Besafe Izikid i saab 9-3 kombi?

Som rubriken lyder, får en Besafe Izikid (den bakåtvända) plats i baksätet på en saab 9-3 kombi?

Väldigt tacksam för svar!

Oliver 070327, Alvin 090804
  • Svar på tråden Besafe Izikid i saab 9-3 kombi?
  • SaraSara

Jag kan inte se något hinder till det, vi har en ford focus (ej kombi) och där får den plats utan problem. Vi har även haft den i baksätet på diverse andra bilar så som volvo s40 och golf, samt i framsätet på en ford ka. Jag tänker att om den får plats i mindre bilar så bör den ju definitivt få plats i en kombi...  

• lilyanna
    SaraSara skrev 2011-01-15 21:59:45 följande:
    Jag kan inte se något hinder till det, vi har en ford focus (ej kombi) och där får den plats utan problem. Vi har även haft den i baksätet på diverse andra bilar så som volvo s40 och golf, samt i framsätet på en ford ka. Jag tänker att om den får plats i mindre bilar så bör den ju definitivt få plats i en kombi...  
    Jo, jag förstår hur du tänker...men de gånger vi har tittat på just 9-3:an så tycker vi att det är trångt i baksätet (enda nackdelen vi hittat) o då är ju frågan om den går in där vilket den måste.
  • SaraSara

Varför inte prova den i en bil av sådan modell? om man tittar på en bil som man eventuellt vill köpa bör säljaren tycka att det är helt okej att man provar en sådan sak som faktiskt är viktig. 

• lilyanna
    SaraSara skrev 2011-01-15 22:17:52 följande:
    Varför inte prova den i en bil av sådan modell? om man tittar på en bil som man eventuellt vill köpa bör säljaren tycka att det är helt okej att man provar en sådan sak som faktiskt är viktig. 
    Mm, det lutar nog åt att vi får göra det...men jag tänkte att jag ändå frågar här först.
  • SaraSara

När jag tänker efter så finns det förrästen en del i barnstolens instruktionsbok där det står om/hur stolen kan monteras i olika bilmodeller. Kolla där så är jag helt säker på att ni får klarhet i det. Vi har dubbelkollat där förut inför resa i hyrbil. Att jag inte tänkte på det direkt.. *trött*

• cicci85
    SaraSara skrev 2011-01-15 22:19:21 följande:
    När jag tänker efter så finns det förrästen en del i barnstolens instruktionsbok där det står om/hur stolen kan monteras i olika bilmodeller. Kolla där så är jag helt säker på att ni får klarhet i det. Vi har dubbelkollat där förut inför resa i hyrbil. Att jag inte tänkte på det direkt.. *trött*
    Men det säger ju ingneting om man kan få plats i framsätet om man monterar stolen i bak... Den får kanske bara plats om man skjuter fram sätet så långt det går och vinklar upp ryggstödet så man inte får plats i fram
  • SaraSara

Om man får plats att sitta fram när man har stolen bak är ju så enormt idividuellt (beroende på kroppsstorlek) att de knappats kan skriva med det.  Och förrästen frågade du bara om stolen får plats bak ;) 

• epione

Den får plats men det blir otroligt trångt i framsätet. Knappt något benutrymme och väldigt rakryggat.

• lilyanna
    epione skrev 2011-01-16 16:33:38 följande:
    Den får plats men det blir otroligt trångt i framsätet. Knappt något benutrymme och väldigt rakryggat.
    Nu ska ju visserligen ingen sitta i framsätet, men däremot så ska vi ha vår andra bakåtvända bilbarnstol i framsätet...så alltså ska två bilbarnstolar få plats i en saab 9-3, en fram o en bakom
    Hm, låter som om det kan bli trångt...
  • epione

Tror inte att det fungerar. Har inte provat, men om en till stol ö.h.t. går in så slår den antagligen i vindrutan.

Svar på tråden Besafe Izikid i saab 9-3 kombi?