• Sonali

Hur många månader använder man pampers newborn nr 1?

Jag är gravid och väntar mitt första barn i mars. Jag undrar hur länge kan man anända pampers new baby nr 1. det är ju den minsta/första storleken och babyn växer ju. Så ungefär efeter hur många månader ska man börja med nr 2?

• Svar på tråden Hur många månader använder man pampers newborn nr 1?
  • Liniz77

När de börjar läcka eller sitta trångt då är det dags att byta o det är så individuellt hur de ökar i vikt.

• nian74

Vi använde aldrig nr 1 utan gick direkt på nr2. (Bebis vägde 4kg när han föddes)
    jag antar att det beror på hur stor bebisen är när den föds - köp inte på dig för mycket blöjor, det finns ju att köpa överallt.

• zannahh

Vi använde aldrig nr 1, gick direkt på nr 2, och hade det ca 3 veckor och gick sen till nr 3
    Sonen vägde 4.6 kg när han föddes och gick snabbt upp i både vikt och längd!

• lisadragon

Använde nr ett till dottern var 8 veckor.. Hon var sjuk o gick inte upp mer än 500 g fram till dess. Men normalt sett använder man ettan bara några veckor.

• dreamer78

Dottern som är 6 veckor använder fortfarande stl 1. Hon var 46 cm och vägde 2532 g vid födseln, för 1½ vecka sedan var hon 51 cm och vägde 3200 g. Men borde vi gå upp en storlek ändå? Det skulle ju bli billigare så förstås, men hon har fortfarande tejpen något omlott i midjan och inget läckage.

• jinxy

Dreamer: personligen tyckte jag att nr 2 kändes alldeles för stor när Astrid var så liten. Det är ända upp till sex kilo. Hon väger nu strax uder fyra kilo och är 54 lång så jag kommer nog snrt byta.

• Lillafinajag

Vi använde aldrig 1orna. Libero tror jag har ett litet bland paket, hälften 1or hälften 2or. Kanske en bra grej?

• Lillaliten

Böt till 2 igår på sonen, men tycker de e stor! Han väger 4.2 nu men imorse hade de läckt lite, får se hur de funkar, annars får vi prova nå annat!

• Maria222

Någon vecka bara... tror vi använde upp paketet vi köpt bara. Sonen vägde 4 kg när han föddes, och ökade snabbt i vikt sen.

pojke 0706 och pojke 1008.
  • dripdrop

Min dotter vägde 2,8kg o vi använde nog 1an i 4 veckor, tills hon vägde typ 3,7. Då var de fortfarande lite stora. Nu är hon 5 kg (8 veckor) o de passar perfekt.

• Kazeer

Vi använde prematurblöjor i ungefär en månad och sedan blöja nr 1 tills barnet var ungefär 2 månader.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • emmizenma

ungefär de första två månaderna på båda barnen...

• madde90

vi hade köpt pampers 2 men tyckte dom va allt för stora så vi körde på pampers 1 och de körde vi med i ett par veckor... Nu är han 2 1/2 månader och vi kör på pampers new born 3.. Men tycker dom börjar läcka så ska byta...

Svar på tråden Hur många månader använder man pampers newborn nr 1?