• Takid

Hur slippa "feta" dinappar?

Som sagt, hur gör man för att undvika att dinapparna får en fet hinna på sig? Hur jag än diskar och kokar så blir napparna feta med en gång. Antar att jag gör något fel, så tips på hur man undviker det skulle jag gärna ta emot .

• Svar på tråden Hur slippa "feta" dinappar?
  • Charlie02
    La Lola skrev 2011-01-16 22:26:17 följande:
    Vad då, kör du napparna i diskmaskinen eller hajar jag fel?
    ja, jag kör flaska med nappen i diskmaskin. Ska man inte göra det? 
  • La Lola
    Charlie02 skrev 2011-01-17 10:53:37 följande:
    ja, jag kör flaska med nappen i diskmaskin. Ska man inte göra det? 
    Näe, jag tror det står tom att den inte bör köras i diskmaskinen? Ej säker på detta dock....
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Vissla

kör jag med handdisk blir inte nappen fet kör jag den i diskmaskin blir den fet

• yes79

Jag kör bara flaskorna i diskmaskin, aldrig dinapparna. Jag diskar alltid av dem på en gång också om det är mat på nappen för att slippa eventuell färgning, just tomat sätter sig lätt på silkon, har haft det problemet med silikonskedar om man inte diskat av dem direkt efter användning!

• Takid
    La Lola skrev 2011-01-17 11:02:40 följande:
    Näe, jag tror det står tom att den inte bör köras i diskmaskinen? Ej säker på detta dock....
    Det är nog olika mellan olika fabrikat, Avent och Dr Brown är jag så gott som säker på att du kan köra i diskmaskin.
  • La Lola
    Takid skrev 2011-01-17 13:16:26 följande:
    Det är nog olika mellan olika fabrikat, Avent och Dr Brown är jag så gott som säker på att du kan köra i diskmaskin.
    Jasså, ok....
  • Takid

Kollade just på en paket med Dr Brown's nappar som jag hade hemma:
    "Napparna kan diskas i maskin - i översta diskstället endast. Vattentemperaturen får inte överstiga 60 grader Celsius."
    Fast jag vet inte hur varm vår diskmaskin blir... Fast knappast över 60 grader, va?

• La Lola
    Takid skrev 2011-01-17 13:20:29 följande:
    Kollade just på en paket med Dr Brown's nappar som jag hade hemma:
    "Napparna kan diskas i maskin - i översta diskstället endast. Vattentemperaturen får inte överstiga 60 grader Celsius."
    Fast jag vet inte hur varm vår diskmaskin blir... Fast knappast över 60 grader, va?
    Det beror ju på vad den är inställd på.
    Olika för olika program (iaf är det så på våran)
  • pp08

Jag kör Avent napparna i diskmaskin. I översta korgen.

Jag sköljer matresterna från talrikarna innan jag ställer in de i maskinen. Då finns ingen tomatsås som kan färga av sig. Samma med rester från fiskrätter som kan "lukta av sig" på annan disk annars.

• brünnhilde

Skölj allt i iskallt vatten innan du diskar. Det brukar underlätta en del.

• yes79

Standardprogrammet på vår diskmaskin kör på 65 grader!

Svar på tråden Hur slippa "feta" dinappar?