• semchen

Ont i ks ärret

Födde med kejsarsnitt för 16 månader sedan och på sistone har jag börjat känna att det gör ont, svider och håller på och pulserar precis där ärret är.
    Är detta något som ngn känner igen??

• Svar på tråden Ont i ks ärret
  • La Lola

Är det över hela ärret eller precis på en viss punkt?
    Om det endast är på en viss fläck så be nån kolla (om du inte kan själv) om du har ett stygn på väg ut.

De ska försvinna i kroppen men jag hade problem i många år (!) efteråt med stygn som kom ut o som bara var att plocka bort.
    Det sved o gjorde ont.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • semchen
    La Lola skrev 2011-01-16 14:23:55 följande:
    Är det över hela ärret eller precis på en viss punkt?
    Om det endast är på en viss fläck så be nån kolla (om du inte kan själv) om du har ett stygn på väg ut.

De ska försvinna i kroppen men jag hade problem i många år (!) efteråt med stygn som kom ut o som bara var att plocka bort.
    Det sved o gjorde ont.
    ibland känns det som om det vore hela ärret och ibland bara en viss del.
    Pulseringen däremot är på en punkt.

Oj då trodde att det skulle vara ett avslutat kapitel med stygn och grejer nu så lång tid efter förlossningen. Ser ingenting på magen men det är kanske något på insidan.
  • La Lola
    semchen skrev 2011-01-16 14:33:07 följande:
    ibland känns det som om det vore hela ärret och ibland bara en viss del.
    Pulseringen däremot är på en punkt.

Oj då trodde att det skulle vara ett avslutat kapitel med stygn och grejer nu så lång tid efter förlossningen. Ser ingenting på magen men det är kanske något på insidan.
    Är du röd eller ser huden bra ut?
    Om du har ett litet överhäng av skinn så finns ju risken att svamp uppstår. Det kan säkert svida tänker jag.....
    Pulserandet kan ju vara nervtrådar som hittar tillbaka till varann?

Nä, jag förväntade mig inte heller att se stygn dyka upp så lång tid efteråt.
    Men det gjorde det på mig.
  • semchen
    La Lola skrev 2011-01-16 14:36:45 följande:
    Är du röd eller ser huden bra ut?
    Om du har ett litet överhäng av skinn så finns ju risken att svamp uppstår. Det kan säkert svida tänker jag.....
    Pulserandet kan ju vara nervtrådar som hittar tillbaka till varann?

Nä, jag förväntade mig inte heller att se stygn dyka upp så lång tid efteråt.
    Men det gjorde det på mig.
    Huden och ärret ser jättebra ut, är helt platt på magen så ingen skinn som hänger över heller.
    Måste besöka gyn snarast tror jag för ibland kan jag vakna av att det gör ont t.o.m.
  • La Lola
    semchen skrev 2011-01-16 14:39:36 följande:
    Huden och ärret ser jättebra ut, är helt platt på magen så ingen skinn som hänger över heller.
    Måste besöka gyn snarast tror jag för ibland kan jag vakna av att det gör ont t.o.m.
    Nä, då är det ingen svampinfektion heller.

Ja be att de kollar så att det inte är något allvarligt.
  • semchen
    La Lola skrev 2011-01-16 14:41:23 följande:
    Nä, då är det ingen svampinfektion heller.

Ja be att de kollar så att det inte är något allvarligt.
    Japp, ska pallra mig iväg till gyn men tycker så jäkla illa om att besöka gynekologen, men måste man så måste man
  • La Lola
    semchen skrev 2011-01-16 14:49:29 följande:
    Japp, ska pallra mig iväg till gyn men tycker så jäkla illa om att besöka gynekologen, men måste man så måste man
    Frågan är om det är en gynekolog du ska till?
    Jag tror att jag skulle uppsöka en läkare på vårdcentralen eller nåt?
Svar på tråden Ont i ks ärret