• Kille78

    Problem med ex (min dotters mamma)

    Jag har ett problem! Jag bor inte tillsammans med min dotters mamma. Jag arbetar 11,30 - 20,30 fem dagar i veckan. Har min dotter VARJE helg . Nu till saken jag ringde till mitt ex mamma och pappa ( Min dotter mormor och morfar ) Eftersom jag hade missat att min kompis skulle ha födelsedagsfest. Jag satt hela fredagkväll och försökte ordna barnvakt utan resultat. Lördag morgon ringer jag till mormor och morfar. Och frågar om dom skulle vilja passa min dotter (deras barnbarn) varpå dom säger det e helt okej för oss. Jag åkte i lördags och lämnade av henne och allt var frid och fröjd tills idag då jag skulle lämna min dotter till sin mamma. Lilla tjejen började prata om mormor och morfar  varpå mitt ex ringer upp sina föräldrar och skäller ut dom att jag lät min dotter vara hos dom.  5 min senare ringer hon upp mig och idiot förklarar mig och kallar mig omogen och att jag skall växa upp. Och att inte jag vill träffa min dotter. Och att jag borde frågat henne om det var okej att ringa hennes mamma och pappa ( Jag har väldigt god kontakt med hennes föräldrar) Hon gapa och skrek på mig i en kvart i telefonen när jag satt på bussen. till saken hör även den att jag frågade mitt ex om det var okej att jag hämtade henne på söndag morgon Men det var inte ok .

    E detta ett vanligt fenomen? E alla tjejer sånna?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-16 21:12
    Vad skall jag göra?
  • Svar på tråden Problem med ex (min dotters mamma)
  • Bergatrollet

    Jag kan nog bara svara att nej, så klart att alla tjejer inte är sådana.

  • singelpappa1977

    Hej!
    En fråga vem av er gjorde slut?
    Låt mig gissa det var du. Hon anklagar dej för att det tog slut mellan er och hon får dra hela lastet själv.
    Har jag rätt eller?

  • Kille78
    singelpappa1977 skrev 2011-01-17 21:39:52 följande:
    Hej!
    En fråga vem av er gjorde slut?
    Låt mig gissa det var du. Hon anklagar dej för att det tog slut mellan er och hon får dra hela lastet själv.
    Har jag rätt eller?
    Vi gjode slut på gemensamt initiativ
  • Kille78
    mmm hon e aningen sur för att hon får dra hela lasset själv men eftersom jag har henne varje helg så tycker jag inte hon skall klaga
  • singelpappa1977

    Hej Kille78!
    Även om ni har gjort slut gemensamt, så har tjejer en tendens till att anklaga killar för att det är killars fel att det tog slut.
    Jag själv, har min grabb helt tid, men jag klagar inte till henne. Fast om jag bara kunde få en barnfri dag i månaden så är jag glad. Man vill ju vara social med vuxna också inte kan man bara tala med en 8 åring hela tiden. Anledning till att hon inte kan ha honom är för hon inte har något fastboende annars ska hon ha honom varannan vecka.
    Ha det bra.

  • kexkille

    Vänta ni bara....
    Mitt ex har gnällt och skällt i 16,5 år!
    Har aldrig någonsin missat min tid med sonen under dessa år..
    Inte ens när jag bodde och jobbade 40 mil bort i 2 år
    Hade varannan helg från början, ville ha mer ju längre tiden gick helst varannan vecka.
    Menar, båda föräldrarna har väl lika stor rätt till barnet el?! Men det tyckte inte mitt ex....
    Men Nej det gick ju inte enligt exet. Då förlorar ju jag underhåll och bostadsbidrag!
    Pengar var viktigare än att sonen skulle ha tillgång till båda sina föräldrar lika mycket.
    Och om jag hade nån bra ide om vad som helst som rörde sonen, då var det alltid någon annan som sagt detta till mig!
    För tänka det kunde jag inte...

    Bara ett axplock ur ett snår stort som sibirien...
    Lycka till Killar...

  • Jimbob
    kexkille skrev 2011-03-25 20:28:01 följande:
    Vänta ni bara....
    Mitt ex har gnällt och skällt i 16,5 år!
    Har aldrig någonsin missat min tid med sonen under dessa år..
    Inte ens när jag bodde och jobbade 40 mil bort i 2 år
    Hade varannan helg från början, ville ha mer ju längre tiden gick helst varannan vecka.
    Menar, båda föräldrarna har väl lika stor rätt till barnet el?! Men det tyckte inte mitt ex....
    Men Nej det gick ju inte enligt exet. Då förlorar ju jag underhåll och bostadsbidrag!
    Pengar var viktigare än att sonen skulle ha tillgång till båda sina föräldrar lika mycket.
    Och om jag hade nån bra ide om vad som helst som rörde sonen, då var det alltid någon annan som sagt detta till mig!
    För tänka det kunde jag inte...

    Bara ett axplock ur ett snår stort som sibirien...
    Lycka till Killar...
    Kan bara instämma med dig
  • gvebo

    Ex är och förblir ex, passerade kapitel. Du är inte ensam om att ha ett ex som inte vill stötta eller hjälpa dig=)

  • proppen4

    Ja fattar inte vad de är med dessa ex inte alla då men några.... mitt ex drog med en annan kille och startade ett nytt liv vilket jag struntar i nu bara skönt att vara fri henne har jag kommit på i efterhand men fri blir man aldrig då man har barn tillsammans.
    Alltid ska de tjafsas om nått när de varit lugnt ett tag så kommer de nått nytt är de inte att hon vill ha barnen på heltid och jag ska ha på lov och helger så är de nått annat helt plötsligt ska vi byta dagar då vi ska lämna barnen (har varannan vecka) så är de nått annat, varför kan de inte vara bara som de är då flyter livet på för båda utan problem..... Eller är de så att vissa måste ha problem hela tiden för att överleva!!!!

  • axana

    Hej Kille 78 (och alla andra också)!

    Jag tycker att du gjort helt rätt , din dotters mamma ska låta bli att lägga sig i om du vid detta tillfälle lät din dotter vara hos mormor och morfar när du skulle iväg på på annat. Hon har definitivt ingen ensamrätt att bestämma över om du låter din  dotter vara hos mormor och morfar. 
    Problem med ex verkar gå i vågor och vi är väldigt många som till och från får gå bataljer med allt från enklare tjafs till tuffa vårdnadstvister  men håller vi  ihop och stöttar varandra (bl a här inne på FL) så kan det kännas lättare för den enskillde att hämta energi eftersom det absolut jobbigaste konflikerna är de som rör ens barn (min åsikt)

    Kämpa och ge aldrig upp

  • qwoxy

    Känner igen det där. Det finns tydligen flera som är sådana. Det finns många som inte är så också.

    Jag har två barn med två kvinnor. Inget förhållande med någon av dem längre, men den ena är ett rent helvete hela tiden och den andra går det att lösa de eventuella problem som dyker upp med.

  • gvebo

    Jo dom är alla likadana, man ska passa sig för brända quinns;) Dom är riktigt farliga brrrr;)

  • enpappa
    kexkille skrev 2011-03-25 20:28:01 följande:
    Vänta ni bara....
    Mitt ex har gnällt och skällt i 16,5 år!
    Har aldrig någonsin missat min tid med sonen under dessa år..
    Inte ens när jag bodde och jobbade 40 mil bort i 2 år
    Hade varannan helg från början, ville ha mer ju längre tiden gick helst varannan vecka.
    Menar, båda föräldrarna har väl lika stor rätt till barnet el?! Men det tyckte inte mitt ex....
    Men Nej det gick ju inte enligt exet. Då förlorar ju jag underhåll och bostadsbidrag!
    Pengar var viktigare än att sonen skulle ha tillgång till båda sina föräldrar lika mycket.
    Och om jag hade nån bra ide om vad som helst som rörde sonen, då var det alltid någon annan som sagt detta till mig!
    För tänka det kunde jag inte...

    Bara ett axplock ur ett snår stort som sibirien...
    Lycka till Killar...
    Tydligen är just pengar många gånger avgörande, jag fick lova att inte ta ut underhåll, nu har min son bott hos mig i drygt två år och allt funkar perfekt, mamman hör knappt av sig och gör hon det så inte till grabben utan till mig.
Svar på tråden Problem med ex (min dotters mamma)