Ni som har barn på LVU...kan socialen göra såhär?
Mina barn togs ifrån mig, då ett brott begicks. Augusti förra året. Jag satt häktad, men frigavs sedan. Fallet är nedlagt sedan förra veckan.
Motiveringen var att jag inte var en mamma som inte kunde ta hand om mina barn. Tog mig väldigt hårt.
Ännu mer ledsen blev jag då gamla saker drogs upp. Saker som skett 2003.
Socialen anser jag mår såpass dåligt att jag måste genomgå en utredning för min psykiska hälsa. Samt mina alkoholvanor. Mina barn har ALDRIG sett mig berusad, de gånger jag druckit så har barnen vart hos mormor och morfar.
Jag kontaktade öppenpsyk. De kan inte göra nåågon utredning då deras bedömning är som min. Jag haft det tufft som ensamstående förälder men jag mår inte speciellt dåligt trots omständigheterna.
Mina barn är placerade hos mina föräldrar, med mitt samtycke. Dem har allt dem kan önska sig där. Dem trivs och mina barn älskar dem och mina föräldrar älskar dem mer än något annat.
NU ska dem byta hem då ena pappan vill att min minsta skall byta hem. socialen anser detsamma för: mina föräldrar är för gamla, (51 och 55 år), dem vill inte sammarbeta enligt dessa människor.
Detta stämmer inte alls. Jag har möjlighet att se mina barn varje dag när dem bor så nära.
Mina föräldrar har fostrat 7 barn och jag har en stor familj som ALLA hjälps åt med allt kring barnen.
Vi skrivit brev till socialnämnden utan svar.
Varför ska dem sära på två syskon och är inte blodsband viktigare än låta barnen växa upp med nya föräldrar och släkt?
Jag gör allt i min makt för att visa soc att jag inte är det labila förälder som dem utger mig fför att vara.
Socialen har krossat mitt hjärta och själ samt hela min familjs, inte snacka om min stora grabb som gråter varje dag för att hans lillebror ska åka därifrån.
hur kan man göra såhär?
/ En förstörd mamma