• Coors

Pampers, libero eller?

Hitills har vi bara kört med pampers newborn blöjor här hemma men snart är vi upp i "vanliga" blöjvikt och tänkte därför fråga er alla:

Vilken blöja/märke tycker ni är bäst och varför?

• Svar på tråden Pampers, libero eller?
  • Jiinii

pampers .. tunnare smidigare är nog bekvämare libero är så bulkig, om jag var bebis hade jag hellre haft pampers

• Thez

Jag tycker bäst om libero, tycker pampers blöjor har blivit för tunna. Sen fick min dotter hemska utslag efter pampers   som försvann efter några dagars användning av libero igen....

Men allt e ju en smaksak.....

Mina barn betyder ALLT........
  • iwannarock
    Tycker  Libero är dom absolut bästa, MEN det är ju som sagt en smaksak, alla tycker vi ju olika
  • Pemberly

Vi använder Coops blöjor, de funkar bra för oss. Pampers ger så röd rumpa, libero läckte hela tiden, men vilka som läcker är tydligen olika på olika barn (beroende av kroppsform).

• emelillen
    Thez skrev 2011-01-17 20:22:01 följande:
    Jag tycker bäst om libero, tycker pampers blöjor har blivit för tunna. Sen fick min dotter hemska utslag efter pampers   som försvann efter några dagars användning av libero igen....

Men allt e ju en smaksak.....
    här är det tvärtom, min dotter får utslag av libero men inte av pampers.
    sist jag skulle handla blöjor så var dom jag brukar köpa slut, så jag fick ta liberos istället.. jösses vad tjocka dom är!
    jag gillar pampers active fit, just för att dom är så tunna och smidiga. vet inte vilken storlek de finns ifrån iofs..

• Kina79

Jag har använt Pampers till alla tre. De har suttit bäst och känns bäst helt enkelt.

Smaken är som baken  

• Petra123

Jag växlar mellan pampers och libero, beroende på vem jag får rabattkuponger av. Tycker dom funkar lika bra, fast jag är ju extra förtjust i Pampers active fit, för dom är supertunna och suger upp riktigt bra, och efter en hel natt, så märks det knappt att han kissat alls. Köpte "billiga" blöjor (som inte är så mycket billigare än andra) en gång, men dom var inte elastiska, och flyttade sig sidledes och kändes hårda och som skrivpapper. Så inga såna igen iaf.

• BebisiFebruari

När sonen va nyfödd så använde vi pampers då libero satt helkonstigt på honom och dom läckte konstant.
    Sen har vi provat en del märken då vi tyckte pampers blöjorna började lukta fruktansvärt illa och sonen blev illröd i rumpan.

Nu kör vi coop's egna märke och är supernöjd, läcker aldrig, luktar inte illa, ingen röd rumpa  och 2 paket (116 blöjor i sonen stl)  kostar 149:- inte helt fel  :)

• MammaTillDomFinaste

vi använder coops. Vi använde libero förut, tills hon blev ca året, sen blev hon röd av dom. På våran dotter funkar coops och pampers lika bra, så då väljer vi den billigare sorte då den suger upp bra, sitter bra och håller henne torr. :) man får testa sej fram, för vissa blöjor sitter bättre på vissa barn,

♥ (¯`°?.¸ ♥Tuva 090125 - Lillebror BF 110528♥¸.?°´¯) ♥
  • milla   1982

pampers eftersom passformen passar våra barn bättre, libero har läckt flera gånger.

Sen använder vi Icas byxblöjor 

Felix - 20080618 ~ * camilla.ahnell.se *~ Meya 20090930
  • Piggley Wink

Jag tycker Pampers luktar kemikalier så här är det bara Libero som gäller!

H juni 07, N november 10
  • Skruttan0903

Köpte ICA s blöjor idag för dom va sänkta . Kopia av Libero! Så är Libero slut pröva ICA. Jag gillar inte pampers lika mycket, luktar mycket kiss! Men köper och har till natten då dom är bäst! Och ibland har priset med att göra vilken sort. Dottern blir ej röd av ngn sort hittills . Kompisar använder Willys egna,tänkte kolla pris om det är värt att prova!

• Lillaliten

Jag testade Lidl idag men tycker att bajset torkade in på rumpan nattetid, efter 5 timmar! Erfarenheter?!

• snooslove

Jag har både testat libro och pampers. Och de enda jag kan säga är att prova själv. Beror så mkt från barn till barn hur dem är i kroppen . hur dem kissar hur mkt varje gång m.m..Jag andvänder pampers för jag tycker dem har bättre passform till min  ( honb är lång och smal). Och pampers är väldigt flexbla och andpassar sig väldigt bra tycker jag. dem är mer mjuka och tycker dem suger upp bättre.
    Med libro kissa hon alltid ner sig den tog inte upp kisset fort så. jag skulle nog säga Pampers är bäst för mitt barn :).. 

• Helle333
    Coors skrev 2011-01-17 20:12:13 följande:
    Hitills har vi bara kört med pampers newborn blöjor här hemma men snart är vi upp i "vanliga" blöjvikt och tänkte därför fråga er alla:

Vilken blöja/märke tycker ni är bäst och varför?
    Min kompis kör med Huggies. Finns på City gross
  • snooslove

Men något med pampers som jag tycker är bra är att dem stödjer även unicefs arbete så för varje blöja du köper så får får ett barn / mamma ett stelkrampsvaccin och de har räddat många. !. Så de e något som jag å sambon tycker är bra att man även hjälper med de när man köper pampers produkter. Inte alla man alla blöjor tror jag :)..

info :
    Stelkramp hos mödrar och nyfödda förekommer i 47 länder världen över. Omkring 140 000 nyfödda och 30 000 mödrar dör varje år av denna sjukdom, som kan förhindras med hjälp av vaccinering. Genom UNICEFs och Pampers globala samarbete kommer 200 miljoner doser stelkrampsvaccin att doneras under de närmaste tre åren. Två doser stelkrampsvaccin under en graviditet kan skydda både mor och barn mot stelkramp vid födseln, samt under de efterföljande två månaderna.

Och våran dotter är 2 och ett halft nu. Och vi köper 3 blöjpaket på 2 veckor de blir en hel dl på 2 år :).. 

• Ettantian

Vi har använt pampers Active fit nästan hela tiden, Har gillat pampers bästa för dem är så tunna och smidiga.
    Vi har testat, Libero och Huggies. Huggies funkar Ok men libero får tyvärr vår lilla tjej utslag av.

Pampers active fit finns från 4kg.

Jag rekomenderar dock inte pampers baby dry, active fit funkar jättebra på natten. :)

• fg1979

Jag tycker att libero är dem bästa.

• leiasmamms

Jag älskar Pampers Activ Fit! Dom är helt klart bäst!! Tunna och bra och dottern kan röra sig obehindrat. Libero är tjock och klumpiga och hårda tycker jag.
    Har jag  inte råd med Pampers köper jag Huggies! Dom är också super!! Plus att dom har mycket sötare mönster ;)

Svar på tråden Pampers, libero eller?