• manykids400

5-aring kissar i sangen om natten-Vad gora?

Min son ar nu fem och ett halvt ar, och han maste fortfarande ha bloja eller nattbyxa pa sig pa natten for att han kissar. Min fraga ar, om ni haft barn med samma problem, vad gjorde ni sa att de slutade?  Jag har forsokt med att minska flytande intag efter 18.00 tiden samt vacka honom for att ga innan jag gar och lagger mig, men han sover sa djupt att det ar omojligt att vacka honom i det stadiet i hans somn. Att minska flytande har hjalpt sa att han inte kissar ner blojan sa att den lacker, men han kissar fortfarande sa gott som varje natt i sangen.
    Alla rad ar valkommna! Tackar pa forhand.

• Svar på tråden 5-aring kissar i sangen om natten-Vad gora?
  • clarens

jag har läst och härt att det är normalt att barn behöver kissa på natten tills de är 6 år(och att de då inte vaknar när de behöver).funkar det inte att kissa dem på natten(alltså väcka dem och gå med dem o kissa) kan man fortsätta med blöja tills den e torr och då prova att ta bort den. vad det handlar om att man måste kunna producera ett hormon som heter ADD som minskar urinproduktionen på natten. en del barn gör inte det förrän de är 6 år och en del behöver tillskott av det hormonen efter att de fyllt 6 år för att klara sig under natten. vissa barn vaknar ju och går upp och kissar. om jag hade varit du hade jag nog frågat på bvc eftersom han börjar närma sig 6 år, bara för att höra vad desäger.men vad jag förstått är det du beskriver inget onormalt eller så utan handlar helt enkelt om att ditt barn inte producerar det hormonet tillräckligt än! min son är 4.5 och har fortf nattblöja som är mkt full på morgonen.

• Xantippa2004

Jag "kissar" min dotter på 6 år fortfarande innan jag lägger mig. Men jag väcker inte henne... Det hade inte fungerat. Jag lyfter henne helt enkelt till toaletten. Misser kommer liksom av sig självt när de sitter och de är kissenödiga:) upp till skolålder är det nomalt med kissande i sängen...:)

• mammas4killar

Jag tror dom har en period när dom helt enkelt kissar i sängen, pröva att ta upp honom vid 3 tiden, det är ju då man sover som djupast, jag har fyra barn och dom tre äldsta har gjort så och jag tror nog att min 3-åring kommer göra det med

Svar på tråden 5-aring kissar i sangen om natten-Vad gora?