• Anonym (velig och orolig)

2 åring som haft falsk krupp och nu direkt efter betapred behandling fått feber och kraftig hosta som han kräks av?

Jag har nu som det står i rubriken en 2 åring som haft krupp ofta så då det började komma i helgen behandlade jag med betapred och dagen efter blev kruppen bra. DOCK fick han hög feber, började kräkas och nu har han feber och hosat hemsk kraftigt så han nästan kräks och börjar låta hes...

de hade inte fler tider hos husläkaren utan hänvisa till kvällsjouren (vänta till 17 och sedan FÅ en tid MELLAN 17-20....) sen ev då ÄNDÅ åka in till Danderyd för inhalation el så......

_hur skulle ni göra- vänta tills ikväll och se eller åka in till DS nu på en gång? jag vet att han får luft osv så det är jag inte orolig för, vill bara slippa först dr på jouren och även sedan DS på det efteråt - då är vi säkert inte hemma före 23 ikväll...

• Svar på tråden 2 åring som haft falsk krupp och nu direkt efter betapred behandling fått feber och kraftig hosta som han kräks av?
  • BVC Sköterskan

Hej!

Ring till DS på en gång, vem vet de kanske tycker att du bör komma in med honom på en gång. Jag förstår din tankegång..

Har du även provat ringa till barnläkarmottagningen? Vad jag vet har även dom akuttider, som kan nyttjas till bl a inhalationer.  

MVH Christine 

• Anonym (velig och orolig)

barnläkarmottagingen har teletid på morgonen endast här i norrort.. ska testa ringa ds..tack!

Svar på tråden 2 åring som haft falsk krupp och nu direkt efter betapred behandling fått feber och kraftig hosta som han kräks av?