• Anonym (Clearblue)

Hur mycket sjunker Hcgnivån efter Mf per vecka?

Någon som har en aning om hur mycket HCg nivån sjunker per vecka efter ett Mf??

Hittar hur många sidor som helst på ökning under en graviditet men inte i vilken takt det sjunker efter ett MF

• Svar på tråden Hur mycket sjunker Hcgnivån efter Mf per vecka?
  • Hoppfull84

mina nivåer sjönk inte alls, det där är olika. min förra graviditet avslutades nån gång kring v6 men HCG't steg i flera veckor till, i v 11 visade det sig att det var ett MA, väntade i tre veckor på att det skulle "avslutas" av sig själv men då mina HCG nivåer låg helt stilla blev jag tvungen att göra en medicinsk abort för att få ut det. stickan visade plus även flera veckor efter aborten. vet inet om det är normalt eller ej men så var det för mig, är det så att det är vanligt att man har kavr höga hcg nivåer så är det kanske inte så konstigt att det inte står så mycket om det på nätet.

har du fått ett konstaterat missfall eller är du bara orolig för att det har skett?

• Anonym (Clearblue)

Inte konstaterat MF men jag är 100 ändå tyvärr...
    Har blödit i 5 dagar och har en kraftig molvärk! Samlar tyvärr på MF så jag börjar känna igen dem numera!

• Hoppfull84

vad jobbigt, stackare.
    skulle det inte gå att få komma på kontroll ändå så du får det bekräftat, fast de kanske inte kan säga säkert ändå, vilken vecka skulle du ha varit i?

• Anonym (Clearblue)

Idag skulle det varit 5+4, började blöda 4+6 (som vanligt...)

• Hoppfull84

ja då är det kanske förtidigt att kunna få nåt rakt besked från sjukvården iaf, de brukar ju inet kunna se något på VUL förrän kring v7-8.  men blodprov kan man ju ta två med en veckas mellanrum och har hcg nivån inte stigit rejält å vet man ju säkert att det inte är en normal graviditet.

vad jobbigt att du råkat ut för detta flera gånger.
    hoppa det är sista gången nu.

• Anonym (***)

När jag fick missfall i v 9 var jag inne för provtagning på kk varannan dag om det var missfall skulle Hcg-värdet falla med ca 50%  varje gång har jag för mig, var et antal år sen jag gick genom det

• Hoppfull84
    Anonym (***) skrev 2011-01-18 22:49:20 följande:
    När jag fick missfall i v 9 var jag inne för provtagning på kk varannan dag om det var missfall skulle Hcg-värdet falla med ca 50%  varje gång har jag för mig, var et antal år sen jag gick genom det
    när jag tog prover så gick dom inte på att värdet skulle falla en viss del vid MF,  för det kunde tydligen ligga still långt efter mf (som det var för mig), utan de gick på att värdena vid normal graviditet stiger visst mycket per vecka, och gör det inte det, dvs, faller eller står still så går det på det som tecken på en avslutad graviditet.
    men det kan ju vara olika i olika landsting vad de tycker är tydligast.

jag tyckte iaf det var skönt att få det bekräftat, så man kunde gå vidare.
    fy vad jobbigt iaf, hoppas det inte känns för tungt och att ni kan titta framåt trots motgångarna..
  • Anonym (van vid missfall)

Det är precis som Hoppfull säger. Hur mycket HCG sjunker är individuellt och beror på om kroppen helt har förstått att det är ett missfall. Vid MA står ofta HCG stilla medan vid ett regelrätt missfall sjunker oftast HCG.
    Efter ett av mina MA hade jag förhöjt HCG i 6 månader. 
    HCG nivån varierar ju även mycket mellan olika graviditeter och personer. Det kan skilja flera tusen i värde vid lika långt gången graviditet.
    Ett tecken på att HCG har gått ner till under 5 är att man får tillbaka sin mens.

Lycka till! 

• NadjaP
    Anonym (Clearblue) skrev 2011-01-18 22:33:08 följande:
    Idag skulle det varit 5+4, började blöda 4+6 (som vanligt...)
    Jag fick började blöda i söndags och fick mitt missfall konstaterat igår. jag skulle ha varit i v. 5+4 idag och igår låg mitt värde på 29 så de sjönk väldigt snabbt på mig.
  • Snäckan_

Mitt värde var 186 den dagen mitt missfall började! Nån dag därefter visade graviditetsstickan svagt positivt.. Nu tre veckor efter missfallsblödningen visar det fortfarande positivt på graviditetsstickan, fast väldigt skarpt.. Kändes precis som jag hade ägglossning för ca 5-6 dagar sedan.. Nu har jag lite rosa slemmiga flytningar, kan de vara tecken på ny graviditet eller är de alldeles för tidigt?

Svar på tråden Hur mycket sjunker Hcgnivån efter Mf per vecka?