Klugscheisser skrev 2011-01-20 04:56:42 följande:
Fel ände av snöskoveln får du gärna utveckla. Blir det för OffT här så kan du inboxa mig. Vitsen för många att vara anonyma (om detta mot förmodan gått dig förbi) kan vara att man inte vill bli jagad sen av andra som säger att, men i den tråden skrev du si, och i den tråden skrev du så. Även om du är anonym så tillvida att du inte röjer dina personuppgifter, så skapas ändå en identitet kring ditt användarnamn. Detta är anledningen till varför det är utmärkt att det går att vara helt anonym vid valda tillfällen.
Nej, här inboxas inte. Metaforen får du klura ut själv!
Eftersom jag själv valt att i det stora hela vara hyfsat anonym, men skippat att vara "anonym (fundersam)" eller "anonym (????!!!!) i trådar, och skriver under mitt nick KP, så är jag mycket väl medveten om anledningen.
Jag tycker ändå att det är fjompigt när man måste anonymisera sin anonymitet ännu mer i frågor som inte rör allvarligare saker än "måste man raka musen innan förlossning?" eller vissa "är det här ett fint namn/en fin vagn?"-trådar. Kan man inte ens under sitt anonyma nick stå för om man tycker det är ok att raka muttan, eller om man tycker att en viss vagn/ett visst namn är ok eller inte, så tycker jag det är fjantigt.
Min åsikt ja, och den står jag för! Så anonym jag är!