• Amy27

Nekad HP, har nu fått intyg att jag ej kan jobba kvar....

Det gjordes en bullerundersökning på min arbetsplats och jag fick utlåtandet igår där det står klart och tydligt att jag måste flyttas eftersom bullernivån är alldeles för hög för bebisens välmående. Jag hade tänkt skicka den som komplettering till min HP ansökan men idag fick jag papper om att jag blivit nekad.
    Jag ska självklart överklaga och då med detta intyg som underlag. Men vad skriver jag?? I min ursprungliga ansökan skrev arbetsgivaren att jag inte kan förflyttas mer och h*n var ganska säker på att jag skulle få HP,
    Efter bullerutlåtandet har jag fått göra massa ströjobb, sådant skit som ingen annan vill ta. Detta för att min arbetsgivare inte har ngt annat och eftersom h*n som jag skrev trodde att jag skulle få HP och då klarar jag några veckor med skitjobb.
    Jag ansökte om att få gå hem den 17 feb.

Ni som har erfaranhet, vad ska jag skriva???
    Jag klarar inte av att jobba till BF, mina fötter, rygg och bäcken kommer inte att klara det. Och inte mitt psyke heller. Just nu går jag till jobbet varje dag utan att veta om jag kmr ha ngt att göra, om jag har ngn plats eller om jag blir tvungen att nästan "tigga" om ngt att göra för dagen. Jag jobbar tvåskift om det nu spelar ngn roll.

Snälla, alla råd och tips är guld värda.

• Svar på tråden Nekad HP, har nu fått intyg att jag ej kan jobba kvar....
  • InaLo

Hej!
    Har ofta hört on dem som fått det nekat och överklagat och då fått det beviljat. Det kan ju vara bra med intyget. 
    Detaljer är ju jätte viktiga. Sen kn det vara bra att få prata med någon på fk om varför det inte gick i genom. Om du missat något.
    Står det något om DB jag läste på arbtsmiljövärketshemsida att buller över 85db kan vara skadligt/stressande för fostret. Vilka nivåer har er arbetsgivare skrivit?
    Och att nivå under 80 anses inte vra skadligt.
    En bra sida att läsa:
    http://www.av.se/dokument/afs/afs2007_05.pdf

• jelicka

Din arbetsgivare får antagligen stänga av dig från arbetet på grund av arbetsmiljö för att det ska hjälpa. Ring och fråga försäkringskassan.

• Amy27

Jag står och kapar på två olika maskiner, den ena låg på 98 dB och den andra låg på 111 dB...
    Nu står jag iofs inte vid den maskinen utan gör massa ströjobb. Min arbetsgivare trodde ju att jag skulle få HP. Finns nog inte ströjobb för 3 mån framåt....
    Fy fan vad skit man mår just nu. Och inte får jag tag på chefen heller...

• InaLo
    Amy27 skrev 2011-01-19 14:55:08 följande:
    Jag står och kapar på två olika maskiner, den ena låg på 98 dB och den andra låg på 111 dB...
    Nu står jag iofs inte vid den maskinen utan gör massa ströjobb. Min arbetsgivare trodde ju att jag skulle få HP. Finns nog inte ströjobb för 3 mån framåt....
    Fy fan vad skit man mår just nu. Och inte får jag tag på chefen heller...
    Finns dessa siffror med i ansökan och ett intyg om att chefen inte kan omplasera dig?
  • Amy27

InaLo: de kom nu i veckan och jag tänkte skicka de som komplettering men hann aldrig. Jag antar att jag kan ha de med i min överklagan men det känns ganska hopplöst just nu.

• InaLo
    Amy27 skrev 2011-01-19 17:09:55 följande:
    InaLo: de kom nu i veckan och jag tänkte skicka de som komplettering men hann aldrig. Jag antar att jag kan ha de med i min överklagan men det känns ganska hopplöst just nu.
    Jajuste det var ju det du skrev. Men då är jag säker på att överklagningen kommer gå bra. Det är nog det som fattades. Men förstår att det skulle varit shönare om du vetat redan nu. Lycka till! vill gärna vet hur det går med överkalgningen.
  • Amy27

Jag ska sätta mig ner imorgon innan jobbet och skriva brevet. Hoppet är ju det sista som lämnar en människa.
    Jag hoppas att de inte är så noga ifall brevet är handskrivet eller datorskrivet. Jag har ingen skrivare.
    En fråga bara: det är väl ingen blankett som man måste skicka med? Det räcker väl med mitt brev och intyget?
    Det är en djungel med FK och deras regler...

Svar på tråden Nekad HP, har nu fått intyg att jag ej kan jobba kvar....