Öm hur länge efter KS?
Jag blev snittad akut för 6½ vecka sen och jag är fortfarande öm på magen ovanför ärret, det känns lite som ett blåmärke fast mer ömt, bara jag stryker över magen är det obehagligt, någon som vet hur länge det håller i sig?
Jag blev snittad akut för 6½ vecka sen och jag är fortfarande öm på magen ovanför ärret, det känns lite som ett blåmärke fast mer ömt, bara jag stryker över magen är det obehagligt, någon som vet hur länge det håller i sig?
Jag har oxå så efter 2 månader...så jag undrar oxå samma...
petar upp lite och hoppas på svar!
För mig tog det nog ca 4 månader innan det slutade vara ömt. Har efter 4,5 år fortfarande känselbortfall runt ärret.
För mig tog det nog 1 månad.. nu 2,5 månad efter mitt kejsarsnitt känner jag inte av det alls.
Folk i min omgivning är helt imponerade på mitt snitt, dem tycker det är super fint gjort, och dem säger till mig att dem är impade att jag inte har klagat nått.. men måste säga att det var ganska svårt och jobbigt dem 3 första veckorna.
Har även hört av en bekant att hennes vän har problem fortfarande fast att det var 2 år sen.
Men det kanske beror på att mitt var planerat och det var inte hennes..
Efter första kejsarsnittet tog det ca en månad innan det slutade ömma. Däremot har jag fortfarande känselbortfall på höger sida, nu efter 3,5 år. Jag gjorde mitt andra snitt för två månader sedan och det ömmar fortfarande lite, även om det blir bättre och bättre. Mitt första snitt var akut och det andra utakut.
första gången 4-5 månader ca, innan jag slutade tänka på det.
Nu senast gick de över efter 4 veckor om inte tidigare. Men hade inte ens ont en vecka efter snittet denna gång alls. Kunde sova på magen då ajg kom hem dag 2 utan problem ta mig i å ur sängen vilket jag inte kunde första gången.
Kixan: känselbortfallet stör inte så mycket. Jag har nog vant mig.
Hmm... För mig gjorde det inte ont alls. Det kunde dra lite i huden när jag reste mig upp, men annars kände jag inte av något. Efter ett par veckor drog det inte längre och något känselbortfall känner jag inte igen att jag haft heller.
Så olika det kan vara.
Jag undrar oxå. Blev akutsnittad för 4,5mån sen o känner det dagligen...vissa dagar värre än andra.
Oj vad olika det är! Annars har jag inga problem alls, snittet är läkt och jag har aldrig haft ont av det, glömde bort att ta smärtstillande efter bara någon dag på BB och hade ändå inte ont.
Men öm och bedövad mellan naveln och ärret är jag som sagt..