Kan man skriva såhär i brevet om havandeskapspenningen?
Beskrivning av en arbetsdag för på Ikea.
Jag jobbar väldigt olika tider, så allt mellan klockan 06:00 till klockan 20:00 kvällen, även varannan helg på detta. Jag har ingen fast position/avdelning på varuhuset utan täcker upp där det behövs t.ex. vid sjukdomar, på mitt arbete så är det väldigt mycket gående samt stående, enda chanser till att ta en paus eller sätta sig ner för att vila är på rasten, på en normal dag så går jag ca 25 000 steg, brukar ha stegräknare på mig.
så i min tjänst så innebär detta att jag kan ena stunden stå i kassan och ta emot kunder för att sedan gå vidare och fylla på varor på Logistik, för hand. Varor som väger allt mellan 1-80 kg dvs. byråer skåp tallrikar, krukor osv.
för att i nästa hjälpa kund med plock på varutlämningen, där är det för det till större delen bara tunga saker att plocka såsom vitvaror soffor 120-160 cm sängar garderober och dessa plock sker under en viss tidspress då varje plock inte får ta för lång tid tills det kommer ut till kund.
det ingår även i min tjänst att jag får stå i vår informationsdisk, är inte helt ovanligt att man står där mellan klockan 10-20 där man hjälper kunden till rätta i varuhuset, svarar på frågor etc. eller hjälper till vid barnpassningen som vi tillhanda håller för våra minsta besökare mellan 3-10 år.
jag får även ta hand om våra kundreturer som kommer till huset, ståendes som innebär många och tunga lyft.
det är inte helt ovanligt att man får göra alla dessa arbetsuppgifter under en och samma arbetsdag, vilket kan vara väldigt stressande samt påfrestande för en. Och på helgerna brukar vi ha uppemot 10-13 000 kunder per dag, och oftast så är man själv på avdelningen/avdelningarna, och man måste alltid förbereda våra produkter för morgondagens inleveranser som sker dagligen.