• marla333

Hur får man bort klistret efter prislappen på nappflaska?

Har precis köpt en ny fin nappflaska som är till för välling. Prislappen satt över den där mätningstabellen, och nu är klistret kvar!
    Ser fult ut, är ju över siffrorna och mönstret och är fortfarande kladdigt!
    Har provat att koka flaskan för att se om klistret går bort.Har provat med stålull, lägga flaskan i blöt, men klistret sitter kvar! Blir galen!

Snälla säg att någon vet hur man får bort klistret efter prislappen utan att flaskan förstörs...  

• Svar på tråden Hur får man bort klistret efter prislappen på nappflaska?
  • Pia och Elna

Tvättbensin brukar funka.

• marla333
    Pia och Elna skrev 2011-01-21 07:39:42 följande:
    Tvättbensin brukar funka.
    förstörs inte plasten av det? eller motivet som klistret sitter på? finns det att köpa på stora matvaruaffärer?
    Hannah76 skrev 2011-01-21 07:43:47 följande:
    Gnugga med olja?
     det har jag hemma, ska genast prova!
  • Pia och Elna
    marla333 skrev 2011-01-21 07:47:16 följande:
    förstörs inte plasten av det? eller motivet som klistret sitter på? finns det att köpa på stora matvaruaffärer?
    Kan inte tänka mig att bensin löser upp plastenmen prova försiktigt och ja det finns på mataffärer.
  • Impega

Lägg flaskan i frysen några timmar o skrapa sedan försiktigt bort det frusna limmet.

• Il y a

Bensin fungerar. Försök däremot INTE med aceton, det misstaget har jag gjort och då förstördes plasten.

Alva 20090322
  • marla333
    Il y a skrev 2011-01-21 08:39:23 följande:
    Bensin fungerar. Försök däremot INTE med aceton, det misstaget har jag gjort och då förstördes plasten.
    haha, nej tänkte inte ta aceton. har också råkat göra det misstaget, fast med ett tangentbord....
  • Il y a

Oj, ännu värre än på ett skivfodral som jag gjorde! Gick det att se bokstäverna sen?

Alva 20090322
  • marla333
    Il y a skrev 2011-01-21 10:53:40 följande:
    Oj, ännu värre än på ett skivfodral som jag gjorde! Gick det att se bokstäverna sen?
    hade spillt nagellack på några tangenter, men mest på mellanslags-tangenten. halva mellanslaget fick en missbildning efter acetonet...
Svar på tråden Hur får man bort klistret efter prislappen på nappflaska?