• 120126 B

Provanställning, men har fått fast jobb "muntligt" vågar jag berätta om min grav?

Som rubriken lyder. Får fast jobb på papper om drygt 1 månad, är i v 13.
    Enligt min barnmorska, kan jag inte jobba på som jag gör nu. Får besvär, fast jag döljer det för chefen.
    Vågar jag berätta, innan jag får fast jobb. Tror inte att jag får sparken, men man vet jo aldrig.
    Vill berättta nu i tid, så att chefen kan anpassa schemat efter mina behov.

Vad göra?

Tacksam för råd

• Svar på tråden Provanställning, men har fått fast jobb "muntligt" vågar jag berätta om min grav?
  • Yinsan

Hade jag aldrig vågat, fick muntligt en gång, min chef som lovat mig sa upp sig två veckor innan jag skulle bli fast och jag fick inte vara kvar...

• Mrs Moneybags

Vänta tills du har pappret i handen! Berätta några dagar/någon vecka efter det...
    Tänk på att det är viktigt att ha försörjningen tryggad när man slutar sin mammaledighet, fast jobb är guld värt. 

• Hannah76

Jag skulle vänta. Kanske att de känner sig lite lurade av att du vetat om att du varit gravid hela provanställningen.

• 120126 B

Tack för era råd!!!!
    Ska vänta, då de ändå inte märker av att jag är gravid. Det är bara att kämpa på!!!!

Svar på tråden Provanställning, men har fått fast jobb "muntligt" vågar jag berätta om min grav?