• Ova

Linnéa och vad mer

Har beslutsångest för vad dottern ska heta i andra namn och är tacksam för hjälp.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Linnéa och vad mer
  • April barn
    Dixie skrev 2011-01-22 10:50:44 följande:
    Linnea Elvira
  • Matillin

Min dotter heter Linnea josefin

• Indillia

Jag hade både Eleonora och Aurora som förslag till min Linnéa, men det blev Desirée till slut. 

Röstade på Linnéa Eleonora.  

• Archandra

Här blir det Viktoria Linnea Magdalena. Andranamnen har för mig symbolisk betydelse, så Linnea är efter makens farmor och Magdalena är efter min mormor.

• Ova

Salme heter min mormor så därför är det med som alternativ. Sedan vill jag att tilltalsnamnet ska vara först.

• DenNamnbitne

I mina värld låter det bäst med först ett kortare namn och sedan ett längre. Det gör att Linnea Eleonora låter allra bäst och vackrast. Även Linnea Elvira låter fint. Linnea Salme/Selma skär sig däremot i mina öron. Salme Linnea däremot låter jättefintSolig

• Boothwalker
    Ova skrev 2011-01-22 16:47:50 följande:
    Salme heter min mormor så därför är det med som alternativ. Sedan vill jag att tilltalsnamnet ska vara först.
    Coolt namn. =)

Jag röstade dock på Elvira. Men jag skulle nog hellre se Linnéa Salme Elvira.
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • linolin

Linnea Emma Lovisa heter vår tjej

• aek82

Emma Linnéa heter vår lilla tjej. Linnéa som tilltalsnamn.

Svar på tråden Linnéa och vad mer