Skiljas från en narcissist - hans hus, jag flyttar men jag vill ta med barnen
Hej!
Står inför en mycket komplicerad skilsmässa från en man med narcissistiska/psykopatiska drag.
Jag har levt ihop med honom i ca 13 år och det är år kantat av psykisk misshandel, otroheter och hot om självmord och mycket bråk och kaos. Jag har varit på väg att bryta upp flera gånger men stannat kvar då det har varit stora utspel om att ta livet av sig från hans sida och stora löften om bot och bättring. Och så går karusellen vidare..
Nu har jag bestämt mig, jag skiljer mig. Han bråkar och håller på men jag är fast i mitt beslut. Våra två barn ska inte växa upp i en dysfunktionell familj som jag anser att våran är. Barnen är 5 och 6 år.
Han deklarerar nu att barnen ska bo vv och de ska vara skrivna hos honom. Hans hus, jag flyttar ut. Om jag tycker att barnen behöver vistas mer på ett och samma ställe så ska det vara hos honom. Punkt slut. Sån är han.
Tänker mig att samarbetsaval kanske kan hjälpa mig idetta att få honom att förstå att våra barn mår bäst av att ha ett mer stadigvarande boende. Och att det bör vara hos mig. Han har ingen empatisk förmåga och struntar i barnens bästa för han har inte förmågan att känna in dem. Däremot är han oerhört manipulerande och väldigt övertygande vilket gör att jag känner jättestor oro inför hur familjerätt osv. kommer att uppfatta honom.
Han har inte ens tagit ut pappamånaderna i ledighet bara pengarna. Men NU är barnen SÅ viktiga. Men det är ju bara för att bråka med mig och komma åt mig.
Bespara mig inlägg om barnens rätt till båda föräldrarna för det vet jag och anser också. Men i det här fallet är det bäst med begränsat umgänge för mina barns trygghet, psykiska hälsa nu och i framtiden. (tors-sön varannan vecka) och kanske en natt i andra veckan.
Hur tar jag mig igenom detta och får familjerätten att förstå vad som är bäst för barnen i detta när han manipulerar ALLLA.
Stå på er alla ni andra i liknande situatoner för det FINNS fall när mamman har en anledning att begränsa umgänget även om det inte finns bevis iform av polisanmälningar. Barn kan lida i det tysta också...