• elin1986

Timanställning och flera arbetsgivare - hur fyller jag i papprerna till FK?

Håller på och sätter mig in i föräldrapenning, SGI och hela den cirkre usen.

Har nu fått papper hemskickade som arbetsgivaren ska fylla i om min inkomst.

Nu till mitt problem. Jag har för närvarande 3 arbetsgivare där jag hos alla är anställd på timmar och för det mesta vid behov. Borde inte alla 3 fylla i ett sådant papper eller ska jag låta den som står för största inkomsten fylla i och komplettera med arbetsgivarintyg från de övriga?

Sen undrar jag även hur de beräknar min SGI då min inkomst aldrig är fast utan varierar från månad till månad? Ska det fyllas i inkomsten från hela 2010 och så snittar dom det? Jag jobbade också under första halvåret på ett till arbete som jag slutade på i somras, får jag räkna med den inkomsten också eller är det för lång tid tillbaka? Hade varit skönt att få den lönen tillgodoräknad :)

BF är 17 april.
    Tack för hjälp och svar!

• Svar på tråden Timanställning och flera arbetsgivare - hur fyller jag i papprerna till FK?
  • Carisma95

Ja, har du flera arbetsgivare ska alla fylla i ett intyg där din arbetstid resp. inkomst är med. Kontakta FK och be dem skicka hem fler intyg.
    För att få föräldrapenningen beräknad på inkomst krävs 240 dagar/8 månaders anställning, så vanligtvis brukar FK räkna ut en snittmånadslön på de senaste 8 månaderna.

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
Svar på tråden Timanställning och flera arbetsgivare - hur fyller jag i papprerna till FK?