• Anonym (ny infyttad)

Har ni lampa

Har precis flyttatt in i en hyresrätt som skulle vara helt nyrenoverad när vi flyttade in, och allt är bra men i köket har vi inte någon kökslapa vid diskbänken ni vet en sådär lysrör.
    Vi frågade fastihetsbolaget om vi kunde få en sådan för vi kan inte diska eller något nu när vi inte ser. Så maten och disken måste göras innen det mörknar eller så får vi ha ficklampa för man ska kunna se ordentlige.
    Hyresvärden sa att det bara var ren lyx med lampa över diskbänken och att det inte hade varigt standars i svenska hem.
    Jag undrar om ni har lysrörslampa eller om det är lyx i era lägenheter?

• Svar på tråden Har ni lampa
  • Queenie70

Lagt tråden lite fel kanske?

• Hausti

Trodde det var standard... Har köpt ett hus från Älvsbyhus och de bygger så enkelt som möjligt och här finns en lysrörslampa över diskbänken!

• Anonym (ny infyttad)
    Queenie70 skrev 2011-01-23 21:40:50 följande:
    Lagt tråden lite fel kansk
    lägger den på allmänt i stället
  • luvah33

Vill också säga att det är standard! 

• iii

Jag har bara taklampa. Mycket irriterande.

• Anonym (CO)

Jag har köpt en på Claes Ohlson. Kostar inte många kronor.

• Anonym

Det är inte standard, men det finns oftast. Jag har bott i flera lägenheter som inte haft sån.

• Annelie68

Alla lägenheter jag bott i har haft en eller två lampor ovan diskbänken. I mitt lilla kök jag har nu har jag även 4 olika platser med eluttag - alltså sammanlagt 8 uttag. Mitt hem är byggt för 5 år sedan. I och med att jag haft det i alla hem får jag nog påstå att det är standard och de hem som saknar har dåliga hyresvärdar.

• Anonym
    Annelie68 skrev 2011-01-29 13:04:14 följande:
    Alla lägenheter jag bott i har haft en eller två lampor ovan diskbänken. I mitt lilla kök jag har nu har jag även 4 olika platser med eluttag - alltså sammanlagt 8 uttag. Mitt hem är byggt för 5 år sedan. I och med att jag haft det i alla hem får jag nog påstå att det är standard och de hem som saknar har dåliga hyresvärdar.
    Jo, givetvis. Och ju nyare lägenhet desto mer sannolikt att det finns.
    Men i miljonprojektslägenheter och äldre lägenher är det långt från självklart.

Jag har bott i lägenheter som det inte ens har funnits dusch i. Allt är inte standard bara för att det är vanligt.
Svar på tråden Har ni lampa