• HardrockGoddess

Serum för tjockare och längre ögonfransar - vad skall man tro?

Hej!

Det är väl fler än jag som stött på annonser, reklam, artiklar i tidningar och på nätet om olika preparat, ofta kallat serum, som utlovar fylligare och längre ögonfransar. Vad skall man tro om detta? Det är ju minst sagt dyrt (se bara det här exemplet: eleven.se/revitalash-ogonfransbalsam-5638.html ) och man vill ju ogärna köpa grisen i säcken.

Någon här som testat och fått tillfredsställande resultat?

• Svar på tråden Serum för tjockare och längre ögonfransar - vad skall man tro?
  • HardrockGoddess
    hopee skrev 2012-10-12 21:07:42 följande:

Japp jag hittade den och kör den just nu... inte så stor skillnad än tyvärr. Jag är som du och sminkar mig rätt mycket till vardags och skulle gärna vilja slippa någon gång. Tror jag måste våga mig på att testa Lilash, köper du den på nätet eller? är bara lite orolig över biverkningarna man kan få.
    Som du skriver, är jag också orolig över biverkningar. Jag har faktiskt inte läst så mycket mer "än" att det kan ändra ens ögonfärg etc, och trots att morbror min är ögonläkare och svärfar är optiker, har jag inte frågat. Inte vågat fråga, rättare sagt. ... Borde nog vara mer anvarsfull, ja.

Jag har använt LiLash i 11 dagar, inte fått någon irritation. Ingen klåda eller liknande. Inte fått in det i ögonen heller. Men är du som jag kanske du har bra koll på hur man lägger eyeliner, så är det ingen match.

Angående beställning och så, så beställde jag genom länken ovan och det var inga problem. Sidan ser ju lite halvskum ut, men det var Payson jag betalade genom och genom bekräftelsen så kunde jag känna mig lugn. Tog ca 1,5 vecka innan det kom direkt hem i brevlådan. :)
  • hopee

Just eyeliner är jag faktiskt inte så bra på, för jag brukar använda kajal. Är lite darrhänt så det är lättare. Det har jag funderat på med Isadoras, där lägger man ju inte vid fransroten utan måla på som vanlig mascara. Har svårt att tro att den kommer göra de så mycket längre och tätare men hoppas iaf

Ska du ändå inte fråga din morbror? jag hade gärna vilja veta iaf.  

• HardrockGoddess
    hopee skrev 2012-10-15 10:35:47 följande:
    Just eyeliner är jag faktiskt inte så bra på, för jag brukar använda kajal. Är lite darrhänt så det är lättare. Det har jag funderat på med Isadoras, där lägger man ju inte vid fransroten utan måla på som vanlig mascara. Har svårt att tro att den kommer göra de så mycket längre och tätare men hoppas iaf

Ska du ändå inte fråga din morbror? jag hade gärna vilja veta iaf.  
    Det är en väldigt lätt pensel att lägga serumet med på just LiLash, enligt mig. :) (Jag brukar använda Isadoras eyeliner med filttopp och den är stadig). Enda knepiga momentet om jag funderar lite, är i innersta ögonvrån där jag i princip knppt har några fransar (men vill ha!). Där är jag försiktig så jag inte får in det i ögonen.

Hm, ja. Jag borde kanske samla mod och ringa upp morbror. Kan dock tänka mig att han avråder... :S
    ... eller, så kan jag säga att jag ju faktiskt skapat den här tråden och att fler undrar. :) 
  • hopee

Har du märkt någon mer förändring på fransarna nu?

• hopee

HardrockGodess; jag kom på en sak. Märker nu att mina fransar faktiskt blivit längre av Isadoras serum och mascara. Kan du inte använda den längst in där du ville ha fler fransar men var orolig att få det i ögat? för den här är ju gjord för känsliga ögon, så den är nog inte så farlig att få i ögat. Jag har råkat få det ett flertal gånger och det enda som händer är att man blir lite röd en stund och att det kanske svider lite.

• HardrockGoddess

Hej igen!

Bild nr 1 är tagen innan jag började med LiLash. Bild 2 är tagen 20 dagar efter, idag.

Har inte mascara på någon av bilderna. Men som ni ser så är övre bilden gulaktig och på bilden under är det en annan färg på huden. Har fotograferat på samma ställe och med samma mobilkamera, men får skylla på olika väder. Bägge bilder är tagna i dagsljus, men i olika väder och ljusförhållanden.
    På bild nr 2 har jag kajalrester på undre ögonfranskant så det är därför kankten är mörkare. 

Det är kanske svårt att se någon skillnad eftersom på ena bilden tittar jag ner, och på andra rakt in i kameran. Jag själv märker klar skillnad och ni kanske ser att fransarna på bild 2, har böjt sig uppåt.

Jag fortsätter med LiLash och kommer dokumentera utvecklingen. Skall hädanefter fotografera i elbelysning och med samma lampa.
  • HardrockGoddess

Trådstartaren här igen. Nu har jag använt LiLash i cirkus en månad. 

De senaste morgnarna har jag vaknat upp på morgonen och känt mig irriterad i ögonen. Inga röda ögonvitor eller så, men en irriterad känsla, som faktiskt syns. Ser trött ut.
    Även under dagens lopp sitter det här intrycket i, att man ser trött och lite sjuk ut, trots att man har make up på sig.

Ögonfransarna har inte vuxit dramatiskt mycket. Jag väljer att avbryta LiLash-behandlingen här. Jag vill inte riskera ögonen och framför allt inte min syn.

Någon annan som testat LiLash och upplevt samma som jag? Eller fått liknande symtom av andra märken? 

• hopee

Va trist! jag som hade hoppats så att det skulle fungera.

• lillan72
    HardrockGoddess skrev 2012-10-12 21:22:30 följande:
    Som du skriver, är jag också orolig över biverkningar. Jag har faktiskt inte läst så mycket mer "än" att det kan ändra ens ögonfärg etc, och trots att morbror min är ögonläkare och svärfar är optiker, har jag inte frågat. Inte vågat fråga, rättare sagt. ... Borde nog vara mer anvarsfull, ja.

Jag har använt LiLash i 11 dagar, inte fått någon irritation. Ingen klåda eller liknande. Inte fått in det i ögonen heller. Men är du som jag kanske du har bra koll på hur man lägger eyeliner, så är det ingen match.

Angående beställning och så, så beställde jag genom länken ovan och det var inga problem. Sidan ser ju lite halvskum ut, men det var Payson jag betalade genom och genom bekräftelsen så kunde jag känna mig lugn. Tog ca 1,5 vecka innan det kom direkt hem i brevlådan. :)
    Be din morbror skriva ut Lumigan - exakt samma sak som Latisse!
  • caulsen

japp ja har läst att både xlash och neulash inte var bra produkter, då dem åkte dit i kontroller som läkemedelsverket har haft. Så kollade på deras sida vilka produkter som var bra och då rekommenderade man iLash som en av de säkra och bra produkterna, så köpte den och fick grymt bra resultat på 2 veckor, kosta 499 men fick nog 15% rabatt av nån kod ja hittade på nätet! Rekommenderas varmt, finns på www.whiteone.com 

Svar på tråden Serum för tjockare och längre ögonfransar - vad skall man tro?