• morgis

Hästtransportör

Nån som har koll på priserna hos hästtransportörerna? Osakarshamn - Sundsvall.

• Svar på tråden Hästtransportör
  • morgis

Ingen? Nån annan sträcka då? Ca 72 mil.

• qenzo

Nej tyvärr kan jag inte hjälpa dig där. Jag funderar själv på att transportera med lastbil om jag inte finner en foderhäst närmare, och då hade jag tänkt ringa till olika bolag och jämföra själv.

• cajsasmamma

tror att det kostar ca 3-4000kr men jag är inte säker, ring olika bolag alt travtränare som kanske ska åka till sundsvall och tävla från kalmar.

• morgis

Har skickat prisförfrågan via mail till två olika transportörer. Hoppas att jag får svar.

• qenzo

Kanoners! Snälla lägg upp den infon här sen :) Så har man lite att utgå ifrån

• tussilago00

för 5 år sen köpte jag en häst i halmstad! Det kostade 1800 att få upp den till stockholm. Men tyvärr så kommer jag inte ihåg vilka jag anlitade...

• morgis

Jag skickade en häst samma sträcka (Sundsvall-Oskarshamn) för ett par år sedan och då betalade jag 4000 kr.

Japp, Jag återkommer med mer info.Glad

• morgis

Nu har jag fått svar från Grens. Dom tar för sträckan Oskarshamn - Sundsvall  3500+moms= 4375:-

• Venica

Fick hem förra hästen med hjälp av Royal Hästransport (tror jag de heter) . Skellefteå - örebro ca 80 mil och det kosatde 4000kr.
    Priserna ligger nog däromkring.

• Larssib
    Stall HS kan jag verkligen rekommendera. Mycket kunniga och tålmodiga. Kör dessutom mellan gård till gård, vilket många utger sig att göra men i själva verket inte gör. Dessutom skrev tidningen Equipage om dom i Januarinummret om jag inte minns fel.

Hästen som dom transporterade åt mig är ett engelskt fullblod och åkte mellan Skåne-Dalarna, med uppehåll i Västervik.

Dom beräknar rutt för hästarnas bästa, är toppen duktiga och framförallt trevliga. Det hela kostade 4 000:- inkl. moms.
  • morgis

När jag bokade hos Grens fick jag till svar att rutten inte passade dom. Nu har jag bokat hos Jakobsson och dom skulle köra fram till stallet. Dom tog 3000+moms alltså 4000.

Svar på tråden Hästtransportör