• Joozie

Livrädd för att bajsa efter bajs i badkaret

Nu behöver jag hjälp. Vår dotter har suttit på pottan sedan hon var 7 månader. Hon har oftast kissat och när hon fyllde ett i juni så var hon mer utan blöja än med. Nångång kissade hon på sig, men oftast kissade och bajsade hon på pottan.

Hon började dagis i augusti och det tog dom tre veckor att "komma in i rutinerna" och börja potträna, så min dotter gick tillbaka och kissade inte alls. Det hände nångång, ca 3-4 ggr, därefter att hon bajsade i badkaret hemma och blev livrädd av detta och skrek ohysteriskt och bara sprattlade. Efter detta blev det problem med pottan. Så fort vi satte henne hoppade hon upp och böjde sig som en banan, livrädd för rumpan, pottan, bajset. Hon kissar inte heller i pottan.

Vi fick problem att byta blöja när hon bajsat och hon skrek hysteriskt och sprattlade så att vi fick vara två å hålla henne för att lyckas.

Hon har inte kissat på pottan på dagis nångång å det har gått månader sedan hon kissade här hemma. En gång, för ca 5 veckor sedan kissade hon nån droppe, blev livrädd och hoppade upp. Jag vill inte tvinga henne utan har låtit det vara på hennes villkor. Nu har det gått så långt att hon skriker innan vi ens ska sätta henne på pottan. Därav bestämde vi oss för att helt plocka bort pottorna ur hennes åsyn en tid. På dagis testar dom på hennes villkor, mest för vi glömt säga till.

Jag önskar tips på hur vi åter ska börja, hur länge vi ska hålla upp och jag vill gärna att folk med liknande erfarenheter skriver. TACK!

• Svar på tråden Livrädd för att bajsa efter bajs i badkaret
  • Joozie

Ingen? Hon är fortfarande livrädd för bajs.

Svar på tråden Livrädd för att bajsa efter bajs i badkaret