• myrtorp

Vad ska ni ge er partner i Alla hjärtansdag present? Tips önskas...

Ja vad ger ni?

• Svar på tråden Vad ska ni ge er partner i Alla hjärtansdag present? Tips önskas...
  • SilverEmma

Hade inte tänkt köpa något alls...men i morse gick hans favorit-kaffekopp sönder så jag ska köpa en ny till honom.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • myrtorp

Perfekt! ;) vilken tajming...

• Flickan och kråkan

Funderar på att ge sambon en sovmorgon.......han är i stort behov . Han är verkligen ingen morgonmänniska och med två små barn så är det ju alltid upp med tuppen som gäller.....alla dagar i veckan . Kanske ta med barnen och åka till mina föräldrar så blir de jätteglada också .

• myrtorp

Oj, vilken duktig man du har som går upp med barnen. Ja, det var en bra idé.
    Men min karl sover till tolv på helgerna och jobbar på vardagarna så svårt att ge han mer sömn äb vad han redan tar sig. :)

• Flickan och kråkan
    myrtorp skrev 2011-01-26 12:03:13 följande:
    Oj, vilken duktig man du har som går upp med barnen. Ja, det var en bra idé.
    Men min karl sover till tolv på helgerna och jobbar på vardagarna så svårt att ge han mer sömn äb vad han redan tar sig. :)
    Vi går upp båda två på morgonen med barnen.......inte för att vi är duktiga utan för att det är svårt att sova med en 3-åring och en 20-månaders lekandes.....vi bor i lägenhet . De kommer och rycker i dörren och hoppar upp i sängen om man ligger kvar en längre stund ....."Mamma/pappa komma! Inte sova mer!" .
  • myrtorp

Ja, okej. Kan förstå det! Haha...tur att dom är så härliga och underbara annars skulle man lätt bli irriterad!
    Våran är 10månader och jag går upp med henne kl 5 varje morgon. Och det är inga problem för pappan att sova på övervåningen! :)
    Jag kanske skulle önska mig en sovmorgon!

• Flickan och kråkan
    myrtorp skrev 2011-01-26 12:09:43 följande:
    Våran är 10månader och jag går upp med henne kl 5 varje morgon. Och det är inga problem för pappan att sova på övervåningen! :)
    Tycker det låter som om du ska ge honom en riktigt kvalitetsdag helt själv med er dotter.....från klockan 05 och framåt .
  • MalinEddie

Barnen sover borta på helgen så vi kommer nog fira lite då istället för på måndagen. Det blir nog middag ute. Mer vet jag inte än.

• clembke

Beroende på om jag får jobb nu eller inte (få svar nästa v förhoppningsvis), men får jag jobbet så ska jag beställa ett namnsmycke med våra barns namn till honom.
    Får jag inte jobbet så få han det när han fyller år i juli.

• MalinEddie
    myrtorp skrev 2011-01-26 12:09:43 följande:
    Det tycker jag absolut! Samtidigt tycker jag att det borde vara en självklarhet att båda får sovmorgon då och då. Varför sover din sambo ut och inte du? Här tar vi tar varsin sovmorgon på helgerna.
  • blåbenet

Ska inte köpa nåt alls, möjligtvis baka nåt gott eller laga lite god mat.

• myrtorp
    MalinEddie skrev 2011-01-26 12:41:00 följande:
    Det tycker jag absolut! Samtidigt tycker jag att det borde vara en självklarhet att båda får sovmorgon då och då. Varför sover din sambo ut och inte du? Här tar vi tar varsin sovmorgon på helgerna.
    Ja visst vore det skönt att sova ut någon dag. Men han är så trögvaknad. Ska jag vänta på att han går upp så är jag redan klarvaken iallafall. Tar inst en timme innan han hasar sig upp, och jag måste förmodligen tjata upp han. Och ungen skriker.
    Blir så smärtfritt då att bara resa sig, ta ungen och gå upp istället. Även om man är trött.
    Han verkar tycka det funkar bra... :)

Ibland har han sagt att "imorgon kan jag gå upp så får du sova"
    men likt alla andra morgonar sover han som en stock...även om klockan ringer.
  • Christaline

Vi gör det enkelt och roligt:

Jag och barnen brukar fika och prata lite först och sedan går vi ut på stan i lugn och ro. Alla får  hitta på något eget. De brukar ha ganska bra egna idéer om vad pappa ska ha. Det blir lite av varje som hjärtat valt. De brukar göra likadant med mors dag.

Sist fick jag:

Av 13-årige sonen : Massor av olika exotiska tesorter.
    Av 9-årige sonen:  En liten korg med badbomber, badolja och tvål från lush.
    Av 5-åriga dottern: Två olika glittriga nagellack som hon tyckte om.
    Av exet: En bodylotion-créme + tillhörande olja ylang ylang - mums!

• tussilago00
    Flickan och kråkan skrev 2011-01-26 11:53:53 följande:
    Funderar på att ge sambon en sovmorgon.......han är i stort behov . Han är verkligen ingen morgonmänniska och med två små barn så är det ju alltid upp med tuppen som gäller.....alla dagar i veckan . Kanske ta med barnen och åka till mina föräldrar så blir de jätteglada också .
    åh! Det önskar jag mig av min sambo i hjärte-present! Men han har så svårt själv att komma upp, så det blir nog bara en önskedröm tyvärr....
Svar på tråden Vad ska ni ge er partner i Alla hjärtansdag present? Tips önskas...