• K C J

Era bästa tips för att sluta med blöja på natten för 5-åring

Min dotter blir 5 i april o har fortfarande blöja på natten. Ganska ovanligt tror jag ,eller? Hon har varit torr på dagen sen hon var 2 år.... Vi har försökt att ta upp henne för att kissa, låtit henne sova utan blöja mm men utan resultat. Men hon kissar verkligen mycket i blöjan på natten. Många gånger får vi byta för att slippa kiss i sängen. Nu börjar vi tröttna på detta o behöver tips o råd. Vad ska vi göra? Tacksam för bra o konstruktiva tips för er som varit i liknande sits eller som är pålästa i ämnet.

• Svar på tråden Era bästa tips för att sluta med blöja på natten för 5-åring
  • Jenny1

Dricker hon mycker precis innan läggdags?
    Ta upp henne fler gånger per natt?
    Bädda madrassen med plastad frotté och låt henne själv byta ev. kissiga lakan.

• Survivor11

Min son är 4 1/5 och inte heller torr på natten.
    Fick tips från hans dagmamma att ta upp barnet innan man går och lägger sig, på toaletten och ngn gång under natten igen.
    Detta under en period tills dem lär sig att vakna när dem är kissnödiga och själva går.

Skulle själv behöva lite mer råd i detta så jag puffarSkrattande

• malin84johansson

min son ä 4 å när vi skulle sluta med blöja tog vi bara av den   lät han kissa innan vi släckte lampan å sen gjorde vi inget mer  det hände olycker varje dag i 4 dagar sen hände det mindre offta åå efter bara 2 veckor va han helt torr       men köpp massor med kisse lakan  alltså sådana med plas i så ni räddar madrassen  sen ä det bara att tvätta lakan ett tag =)  

• K C J
    Jenny1 skrev 2011-01-26 12:45:20 följande:
    Dricker hon mycker precis innan läggdags?
    Ta upp henne fler gånger per natt?
    Bädda madrassen med plastad frotté och låt henne själv byta ev. kissiga lakan.
    Ibland dricker hon precis innan läggdags...men hon kissar också alltid innan läggdags.
    Min sambo, som är uppe längre än mig, kan ta upp henne senare på kvällen. Men flera gånger under natten känns jobbigt. Vi är ju vakna en del i alla fall med lillasyster. Sen tycker jag synd om henne om hon ska bli väckt flera gånger...
  • Jenny1
    K C J skrev 2011-01-26 12:49:46 följande:
    Ibland dricker hon precis innan läggdags...men hon kissar också alltid innan läggdags.
    Min sambo, som är uppe längre än mig, kan ta upp henne senare på kvällen. Men flera gånger under natten känns jobbigt. Vi är ju vakna en del i alla fall med lillasyster. Sen tycker jag synd om henne om hon ska bli väckt flera gånger...
    Fast det är ju under en begränsad period. Kan inte vara så kul att vara 5 år och ha blöja...
    Ni måste samarbeta för att lösa det här för henne.
  • K C J
    Jenny1 skrev 2011-01-26 13:02:20 följande:
    Fast det är ju under en begränsad period. Kan inte vara så kul att vara 5 år och ha blöja...
    Ni måste samarbeta för att lösa det här för henne.
    Visst är det så! Grejen är att hon inte verkar bry sig så mycket. Förutom gnället på morgonen när vi vill tvätta hennes stjärt.

Vi ska till Thailand om några veckor o det vore så skönt att slippa tänka på dessa blöjor då. I kväll börjar vi med trosa på natten och skydd i sängen...
  • Jenny1
    K C J skrev 2011-01-26 13:08:14 följande:
    Visst är det så! Grejen är att hon inte verkar bry sig så mycket. Förutom gnället på morgonen när vi vill tvätta hennes stjärt.

Vi ska till Thailand om några veckor o det vore så skönt att slippa tänka på dessa blöjor då. I kväll börjar vi med trosa på natten och skydd i sängen...
    Lycka till!
Svar på tråden Era bästa tips för att sluta med blöja på natten för 5-åring