• Enjoy life

Min 3-åring har plötsligt börjat kissa/bajsa på sig

Helt torr sen några månader. Blöja på natten, ibland torr, ibland inte. Och plötsligt börjar hon både bajsa och kissa på sig på dagtid. Varför?

• Svar på tråden Min 3-åring har plötsligt börjat kissa/bajsa på sig
  • LoppanL

Har det hänt något nyligen så att hon kan känna sig otrygg, nån händelse, någon utvecklingsfas?
    Vår dotter började kissa på sig, visserligen på natten men efter att ha varit torr ett bra tag, när vi var ute på en långresa och det försvann på en gång när vi kom hem..
    Är det vid nåt speciellt tillfälle det sker? När hon är trött? Mitt uppe i nån lek? Funderade också ang magen, har hon haft problem med magen förut, typ förstoppning?

• Enjoy life
    LoppanL skrev 2011-01-26 19:32:47 följande:
    Har det hänt något nyligen så att hon kan känna sig otrygg, nån händelse, någon utvecklingsfas?
    Vår dotter började kissa på sig, visserligen på natten men efter att ha varit torr ett bra tag, när vi var ute på en långresa och det försvann på en gång när vi kom hem..
    Är det vid nåt speciellt tillfälle det sker? När hon är trött? Mitt uppe i nån lek? Funderade också ang magen, har hon haft problem med magen förut, typ förstoppning?
    Nej, det har absolut inte hänt något. Men tror detta bara är någon övergångsgrej, Idag ska jag tjata om toaletten så det inte missas.
Svar på tråden Min 3-åring har plötsligt börjat kissa/bajsa på sig