• Lotlas

Vad har man på sig på schlagerfest?

Jag ska på fest med temat schlager om ett par veckor och funderar på vad jag ska ha på mig! Jag har en vit/rosa fjäderboa och en leksaksmikrofon som passar till boan. Men sen då?! Det blir lite lättklätt med bara det kanske.... Drömmer

Jag funderar på om en (lång?) klänning i fodraltyp passar till (med eller utan handskar?!), eller om man ska köra på något paljettaktigt..? Jag har faktiskt ingen aning, så jag behöver all hjälp jag kan få!

Budgeten är något begränsad, men visst kan jag tänka mig att köpa något nytt! Skrattande

• Svar på tråden Vad har man på sig på schlagerfest?
  • Dinturiel

Jag skulle säga en cocktailklänning, alltså en modell kortare. Gärna ett fodral. Är ju rea överallt nu så har man tur kan man hitta en snygg klänning till bra pris. Tänk som så att schlager är glitter och glamour. En svart eller vit kort fodralklänning hade varit jättefin till boan, skippa handskarna och sen ett par rejäla klackar till det :)

• Lotlas

Tack! =) Jag har faktiskt köpt en kort svart klänning på Tradera, som jag hoppas hinner komma! Om inte den passar så kan jag låna en lite längre, men fodralliknande silverklänning av en kompis. Till har jag boan, ett par knallrosa stilettskor med guldklack och en puderrosa skinnjacka (istället för min vanliga svarta jacka).

Men håret då? Tuperat med glittersprej? Någon föreslog ett smalt pannband med paljetter, à la 80-talet, men jag vet inte...

Jag ska shoppa lite på fredag, nagellack och sånt. =) Rosa naglar är väl okej? Eller är det bättre med lösnaglar? (Går i och för sig snabbare att ta på...)

Svar på tråden Vad har man på sig på schlagerfest?