Vi är särbos och ska flytta ihop - men vårt barn "hatar" pappa!
Jag står helt handfallen här och biter på naglarna inför vad som komma skall...
Nu har jag och min älskade bestämt oss för att flytta ihop. Vi har en femmånaders dotter tillsammans, som bor hos mig. Pappan ska flytta till min lägenhet. Det jag är orolig över är att vårt barn är så otroligt mammig och blåvägrar att acceptera sin pappa när de väl umgås! Han kan inte hålla henne längre än några sekunder innan hon börjar gallskrika. Och inte blir det bättre när de är ensamma längre stunder - ett par timmar eller så - det blir snarare värre.
Pappa har prövat att mata henne två gånger och det har gått hyffsat bra, hon har fått i sig litegrann innan hon kom ihåg vad det var hon gjorde innan - "just ja, jag var ju tvärarg ju, det måste jag fortsätta vara nu" - och börjar skrika igen.
Detta är säkert inget som är farligt för vårt barn. Jag är övertygad om att det är en period som går över. Det som oroar mig mest är hur mycket vår dotters beteende tär på pappa. Han älskar henne och skulle aldrig göra illa henne, men hon håller på att göra honom galen. Han får ingen ro och behöver "semester" ifrån henne varje gång de har umgåtts, vilket är dagligen...
Någon som har varit med om en liknande situation? Vet någon vad man skulle kunna göra för att lindra situationen, dels för barnet, men också för pappan?