• Bestyled

Är det bara jag som skulle vilja be stylad av en stylist?

Hej!

Jag har alltid sett på TV olika typer av "extreme makeovers"-program gällande mode/styling. Är det bara jag som tycker att det är något alla borde testa? Nu är programmen väldigt extrema med flertal skönhetsoperationer och dylikt. Jag tänkte mig en enklare variant där man helt enkelt blir omstylad av en stylist som påpekar vad som passar ens kroppsform och kommer mer förslag för att framhäva dem delar man själv tycker om.

Är det någon som har gjort något sådant? Kan man inte få tips via nätet av någon? Tycker verkligen om tanken att få höra tips om vad man bör tänka på och vad man som är "tabu" att ha på sig

vad är viktigast när en stylist gör en genomgång enligt er:

1. Generella stylingtips (Stylingtips som gäller generellt för din kroppsform, ansikte)
    2. Personliga stylingtips (Utgår från dina tidigare plagg samt önskemål)
    3. Klädplagg (Stylisten rekommenderar kläder)
    4. Sminktips (Omfattar även produktförslag)
    5. Frisyrtips

• Svar på tråden Är det bara jag som skulle vilja be stylad av en stylist?
  • Lenora

I det stora köpcentrat nära där vi bor kan man anlita en stylingexpert som hjälper under shoppingrundan för ett hyfsat pris. Alla stora sminkföretag har salonger där också där man blir sminkad gratis efter önskemål gratis (använde det ofta inför utekvällar innan vi fick barn).

För mig just nu hade jag behövt hjälp med kläder, jag lade på mig 25 kilo under graviditeten och även om jag tappat nästan 20 kilo så passar inga av de gamla kläderna än, vore kul med något snyggt som passar även om jag tappar de sista 5 kilona.

• Bestyled

Hej LenoraH,

Vad är det som ingår i en sådan runda? Jag undrar lite om de tar in helheten dvs. kläder, frisyr, hårprodukter you name it. Det låter som att det finns en bra tjänst i köpcentret där du bor. Jag undrar om det liknande tjänster finns för alla och frågan är varför något liknande inte finns på nätet? Varför skulle man inte kunna bli stylad på nätet för av en stylist? Besvarar på en del frågor och skickar in några bilder för att stylisten ska ha en bra uppfattning om en.

Ja, speciellt när du har genomgått en större förändring kan det vara kul med en ny garderob för att få en nytändning. 

• Lenora

Jag har aldrig använt mig av den servicen och när jag skrev att det var till ett hyfsat pris hade jag fel...

www.mystylecompanion.com/PersonalShopping.html

Jag gillar din ide med en stylist på nätet, jag vet inte om jag hade anlitat den servicen själv men jag tror att man garanterat skulle få mycket kunder. Inspiration till en affärside för någon där ute kanske?

• BuoBä

Jag är helt fast i såna där gör-om-mig program, men det är jättesvårt att omsätta på sig själv tycker jag, så jag funderar på att gå till någon och göra det. Googla på stil- och färganalys. Kostar en del såklart...

Det är ju inte personliga tips, men amerikanska What Not to Wear har en del videor på sin sida. Googla.

Trinny & Susannah har en egen sida med en del generella tips, och <a href="www.dailymail.co.uk/femail/article-488236/Trinny-Susannah-reveal-12-womens-body-types--you.html">i den här artikeln</a> kan du få hintar om vilken kroppstyp du är och vad du då ska klä dig i. Deras version av What Not to Wear finns på Voddler.

• Bestyled

Tack för era inlägg!

Riktigt intressant att se länken med de olika kroppsformerna för kvinnor. Undrar om det finns något liknande för killar. 

Svar på tråden Är det bara jag som skulle vilja be stylad av en stylist?