• Österbotten

nappar med två droppar?

Ska man byta ut nappen med en droppe när barnet blir större? Iså fall när, på min mam flaska står det 2+ mån på nappen med två droppar. Jag har alltid trott att det är viktigt att nappen inte släpper igenom för mycket vätska men de senaste dagarna verkar min bebis bli helt desperat när hon får flaskan och jag undrar om hon behöver få i sig mat snabbare eller får hon kolik då? Någon som vet?

• Svar på tråden nappar med två droppar?
  • mamma smurfen

Nappen med 2 droppar är för ersättning, medans den med 1 droppe är för urpumpad modersmjölk...

Vi har använt oss av den med en droppe till vår dotter tills alldeles nyligen, hon är 6 veckor nu,
    hon flaskmatas sedan födslen. 
    Anledningen till att vi bytte var att när hon åt så blev det som ett "baksug" så ögonen tårades,
    fick höra att det var för att nappen är för trång, så hon fick suga för hårt,
    nu när jag bytte så verkar det fungera bättre, men det spills en del*ler* så antar att hon får lära sig reglera tillflödet bara, men nu tåras iaf inte ögonen. 
    Ang kolik, som du funderade över så märker inte jag någon skillnad på dottern iaf, men det kanske är individuellt? 

Svar på tråden nappar med två droppar?