lämplig alkohol när man äter enligt lchf
ja har en fundering kring alkohol..vad är lämpligt att dricka om man följer lchf ?
ja har en fundering kring alkohol..vad är lämpligt att dricka om man följer lchf ?
Rödvin är ok/bra innehåller mycket mindre kolhydrater än vitt vin. Absolut inte öl! :)
cider och alkoläsk går ju också bort. Man kan dricka ca 2glas rödvin i veckan för att inte sabba något, läste jag i dahlqvists bok, anta din viktigaste utmaning. Man kan byta rödvinet mot en mindre mängd sprit men den ska motsvara 2glas rödvin.
Hänger du med?
Vin eller "ren" sprit, alltså en skvätt konjak eller whisky etc. Inga blandade drinkar som innehåller läsk tonic eller jos. Ingen likör eller baileys.
Vet inte... Får man dricka det enligt lchf? Kan det inte lura kroppen att man äter socker så att det frisätts en massa insulin, tycker jag läst nåt om det men jag är inte säker.
Dom få gångerna jag dricker gör jag egna drinkar hemma med lightläsk typ vodka, sprite zero och en liten skvätt sourz apple för smaken. eller en captain n cola. sen kanske en drink i baren eller bara shots. Visst blir det lite mera kollisar den dagen men jag räknar dom till mina fuskdagar eftersom vi nästan alltid går till MAX och käkar hamburgare och då är jag aldrig sugen på deras low-carb meny :P.
lightläsk får man dricka, men måste själv testa hur känslig man är. vissa blir extremt sötsugna och vräker i sig en pizza x)
Du skulle kunna dricka lightläsk varje dag om du vill, sålänge du inte vräker i dig massa annat skit och håller dig till dig gräns borde det inte påverka vikten. grejjen är att jag inte ens tycker läsk är så gott längre att jag vill dricka det jätte ofta utan det blir i samband med fuskdagar som jag har max 2-3 gånger i månaden :P
Det viktigaste är ju att det funkar!
Maken har precis börjat köra LCHF men jag vill inte eftersom jag är gravid. Lite jobbigt med olika mat men det går ju.
Notera bara att man ofta blir mer alkoholkänslig. Jag fick en snefylla utan dess like när jag var på fest och berusningsdrack medan på LCHF... Jag har nästan helt slutat dricka alkohol på grund av detta och för att jag inte gillar vin så mycket (var dock det jag drack 'den där' gången).
Är visserligen inte ngn stordrickare men de få gånger jag dricker så blir det ett glas vin alt en cider (Xide bright pomegranate rhubarb)
Är det någon som har provat ett lågkalorirosé som heter "Local"? Finns visst nu i Systembolagets beställningssortiment. Undrar ju om det kan fungera och i så fall om det är gott? ;D