• Familjen Rockström

Passar det här på dop?? hjälp snälla!

Tänkte ha denna kläning med en kavaj över. bler det för mörkt? det är jag som är mamman.

• Svar på tråden Passar det här på dop?? hjälp snälla!
  • Tida77

Tycker klänningen är superfin!
    Lite mörkt med svart kavaj till kanske (men jäkligt snyggt), du kan inte ha en vit liten kofta (eller kavaj) eller så istället?

Jag tycker att det är ni som har dopet så då ska ni klä er som ni vill och känner er bekväma med :) Det är viktigast.

• Familjen Rockström
    Tida77 skrev 2011-01-27 17:22:45 följande:
    Tycker klänningen är superfin!
    Lite mörkt med svart kavaj till kanske (men jäkligt snyggt), du kan inte ha en vit liten kofta (eller kavaj) eller så istället?

Jag tycker att det är ni som har dopet så då ska ni klä er som ni vill och känner er bekväma med :) Det är viktigast.
    tack :) tyckte också den var fin. tack för tipset. ska se vad jag kan hitta! tror nog mer på en lite finare vit kofta istället för vit kavaj.
  • Bibbidi

Kan du inte byta ut den svarta kavajen mot kanske någonting i vitt? En vit kavaj eller någonting liknande i kanske bomull? En vit kofta?

Familjen Rockström skrev 2011-01-27 17:19:09 följande:
    svarta fin skor och svarta strumpbyxor. och ett silver smycke ev ett lite mer färgglatt vad tror ni?
    Tycker det blir lite mycket svart, med tanke på att det ska vara ett dop.

Strumpbyxorna tycker jag inte ska vara svarta överhuvudtaget! Ha ett par vanliga genomskinliga istället. Svart på svart på svart på svart.. nej det är inte begravning du ska på nu! Flört

Men en vit kofta/ vit kavaj och sedan klänningen, ett par svarta skor och ett par icke svarta strumpbyxor så tror jag det blir jättebra!
  • Familjen Rockström
    Bibbidi skrev 2011-01-27 17:28:30 följande:
    Kan du inte byta ut den svarta kavajen mot kanske någonting i vitt? En vit kavaj eller någonting liknande i kanske bomull? En vit kofta?Tycker det blir lite mycket svart, med tanke på att det ska vara ett dop.

Strumpbyxorna tycker jag inte ska vara svarta överhuvudtaget! Ha ett par vanliga genomskinliga istället. Svart på svart på svart på svart.. nej det är inte begravning du ska på nu! Flört

Men en vit kofta/ vit kavaj och sedan klänningen, ett par svarta skor och ett par icke svarta strumpbyxor så tror jag det blir jättebra!
    tusen tack för svaret! ska se vad jag hittar här hemma i garderoben annars så får jag spana på stan :)
  • Familjen Rockström

jag tror jag kommer ha denna klänning och sedan kavajen. naturlig färg på strupbyxorna, silver smycken eller ev färgglatt smycke och svarta skor. känns som jag har störst användning för svart kavaj istället för vit. en kofta kan vara rätt men då krävs det att det är en liten finare kofta, kanske inte en helt vanlig vit bomullskofta.

• Toddes mamma

Klänningen är jätte-fin, men hellre en vit kofta eller bolero till..

• Bibbidi
    Familjen Rockström skrev 2011-01-27 18:09:21 följande:
    jag tror jag kommer ha denna klänning och sedan kavajen. naturlig färg på strupbyxorna, silver smycken eller ev färgglatt smycke och svarta skor. känns som jag har störst användning för svart kavaj istället för vit. en kofta kan vara rätt men då krävs det att det är en liten finare kofta, kanske inte en helt vanlig vit bomullskofta.
    Sant. Men annars kan du hitta relativt billiga och fina bomullskofter på kapphal eller lindex. Men svarta strumpbyxor blir för mycket så det är bra att du verkar ha fått bort de tankarna iaf. Flört

Hittade kanske några kofter annars. Du kan ju kika på dem om du vill. Annars kan ju en vit skjorta funka också..

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=13339764&path=3403475;3215210;3232566;3563771;9657

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=13211823&path=3403475;3215210;3232566;3563771;9657

Ang. smycket så tycker jag att ett silversmycke vore jättefint! Men då ett längre som går neråt mot bysten iaf, inte ett kort halsband som slutar redan vid nyckelbenen. Ett långt halsband ska det vara! Skrattande

Hoppas både du och dopet blir jättefin/t! Vilket du/det säkert kommer att vara! Glad
  • Bibbidi
    Bibbidi skrev 2011-01-27 18:19:31 följande:
    Sant. Men annars kan du hitta relativt billiga och fina bomullskofter på kapphal eller lindex. Men svarta strumpbyxor blir för mycket så det är bra att du verkar ha fått bort de tankarna iaf. Flört

Hittade kanske några kofter annars. Du kan ju kika på dem om du vill. Annars kan ju en vit skjorta funka också..

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=133...

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=132...

Ang. smycket så tycker jag att ett silversmycke vore jättefint! Men då ett längre som går neråt mot bysten iaf, inte ett kort halsband som slutar redan vid nyckelbenen. Ett långt halsband ska det vara! Skrattande

Hoppas både du och dopet blir jättefin/t! Vilket du/det säkert kommer att vara! Glad
    *blusar menar jag att jag har länkat till. Inte kofter/or (?)
  • Familjen Rockström

ha hittat en jätte söt vit kofta med stenar som se ut som kristaller. kommer ha den öppen. (om jag nu köper den) annars så kan ju bolero vara ett alternativ.

ni har fått mig att tänka om lite. det blir nog finare med vit kofta till. 

• Familjen Rockström
    Bibbidi skrev 2011-01-27 18:19:31 följande:

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=133...

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=132...

så gulligt av dig att du tagit dig tid att leta! tusen tack :) ska fråga min man vad han tycker sen när han kommer hem.
    men om man har kavajen öppen, är det fortfarande för svart? tyckte det såg så fint ut med det svarta bandet i klänningen som matchade kavajen. men ni har nog rätt! kan bli för mörkt! börjar spana efter vit snygg kofta ev kavaj
  • Niiskuneiti

Jag tycker det blir fint med kavajen, vit kofta tycker jag blir lite somrigt och studentkänsla. Det är ju vinter nu. Jättesnygg klänning förresten!

• 1986

Det blir nog jätte bra med den svarta kavajen till..
    Vi ska ha dop i februari och jag tänkte ha svart kavaj till min klänning men den är mer svart i. så de blev föör svart
    men det ser inte ut som de blir det med din klänning.
    men inte svarta strumpbyxor.
    klänningen va jätte fin. :)

• 1986

kavajen öppen i så fall, hade jag haft =)

Svar på tråden Passar det här på dop?? hjälp snälla!