• Fru Massu

någon som bokat hotell via booking.com ?

jag är intresserad av att boka hotell via booking.com men blir lite orolig för det där med kreditkortet osv.. så.. jag undrar om någon har bokat via detta företag och hur de gick och hur de går till i bokningen? måste de finnas pengar på kontot i läget man bokar hotellet ?

ge mig all info du har :)

jag gör död till liv åt dig
  • Svar på tråden någon som bokat hotell via booking.com ?
  • Tigra79

Jag har bokat hotell flera gånger genom dom, hur smidigt som helst och oftast bra priser dessutom.

Som jag minns det (bokade senast i december men har minne som en guldfisk :P ) så bokar man med bankkortet, mest som en säkerhet. Man betalar först på plats, så jag antar att det inte behöver finnas pengar på kontot just vid bokningstillfället.

• Madski

Hej, jobbar själv på hotell och booking.com är välkända i branschen! Allt går kanon och priserna är oftast lite lägre än om man ringer direkt till hotellens egna bokning.. Det brukar stå ganska tydligt om cc ska läggas in för betalning eller bara som gtd (garanti) dvs pengar dras isf endast om ni inte kommer på bokad ankomstdag utan att avboka.. Hoppas att ni vågar er på en bokning!

• bambigirl

Två gånger. Första gången i Bryssel utan problem.

Andra gången nu i Uppsala. Bokade utan möjlighet till av/ombokning. Nu kunde vi inte åka och trots att vi inte betalat för att kunna boka om så var de på kundtjänst väldigt trevliga, korta väntetider och de pratade med hotellet 3 gånger för att se om vi ändå kunde få avboka. Nu fick vi inte det (och inte boka om heller, skithotell ) men booking.com var väldigt trevliga och proffsiga.

• Karolina1982

Bokar alltid via dom. Har tom deras app på iphonen :) Det står i infon på hotellet om dom kräver betalning direkt eller vid ankomst. Men man uppger alltid sitt kreditnummer ifall man inte skulle dyka upp utan att ha avbokat osv.

• JPT

Har bokat med dem flera gånger och det har aldrig varit några problem Glad

• Fru Massu

vågade faktiskt boka därifrån och allt gick bra :) ... dock avbokade vi en bokningen redan två timmar senare (gratis avbokning) för vi hittade ett annat hotell som vi hellre ville ha som var billigare på deras egna hemsida..... men jag vågade :D hehe

jag gör död till liv åt dig
  • skypick

<a href="www.booking.com/index.html">booking.com</a> är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.

• modsey

Oja många gånger i olika länder. Känt och väletablerade i branschen

Svar på tråden någon som bokat hotell via booking.com ?