• Fruarna Granath

Frågor kring närstående adoption för er som inseminerat hemma?

Hej!
    Som rubriken lyder.. vad kan ni som har erfarenhet av detta dela med er av till oss?
    Hur lång tid tog hela processen, hur gick ni till väga osv...? Tips?

Tacksamma för svar!

/Fru & Fru

• Svar på tråden Frågor kring närstående adoption för er som inseminerat hemma?
  • tlchs07

De tar max 6 månader innan adoptionen går igenom. Tiden beror på vilken årstid och hur ofta kommunen har sammanträde. Vi började med att sätta in en annons på rfsl:s hemsida. Där skrev vi hur vi ville ha det så att rätt donator skulle svara. Många svar får man sen får man solla ut och träffa nga. Ja sen satte vi igång. Kolla ägglossning för att inseminera rätt tidpunkt. Ägglossningen kan man börja med innan, så är man lite förbereda. Jag skulle rekommendera att inseminera varannan eller var tredje dag i 1 veckas tid. Vad mer kan ni tänkas behöva veta? Jag drar allt När vi inseminerat hemma har vi använt en barnmedicinspruta från apoteket, bara fila bort kanten. Å sen funkar vilken liten burk som helst som förvaring av sperman. Spermier klara sig i friskaluften i ca 1 timma, dock blir dom sämre med tiden. Ja sen är de bara att köra igång. Logg gärna kvar ca 30 eller mer efter inseminationen och ha gärna en handduk under och en binda till hands, för de rinner alltid ut lite. Vi har lyckats med ett barn, att åka hem till donatorn få en burk med ny sperma sätta under armen för att sedan köra hem i ca 20 min och inseminera. Så dom överlever verkligen i 1 timma. Lycka till

• mammas änglar

Åh va glad jag blev när jag hittade detta...Är precis sådan här info jag varit ute efter. Känns skönt att få lite mer kött på benen inför kommande insemination.

kram

Svar på tråden Frågor kring närstående adoption för er som inseminerat hemma?