• R3becca

Definitivt en flicka?

Jag måste säga själv att jag inte kan se någon snopp eller pung på bilden.
    (och barnmorskan sa att hon heller inte kunde se någon)
    "Mest troligt en flicka", sa barnmorskan..
    ..Och då måste det ju vara en tjej, eller hur? Hur säkra kan vi vara?
    Ultraljudet är gjort i vecka 30+4. Någon annan som har bilder att visa och jämföra med?

• Svar på tråden Definitivt en flicka?
  • Menhir

Jag har sysslat ganska lite med ultraljud (och inte alls på foster) och kan bara säga att det är bra mycket svårare än det ser ut. Det är vinklar och avstånd och skuggningseffekter att ta hänsyn till så om inte barnmorskan var säker kommer ingen på FL att kunna ge korrekt svar, speciellt som det bara är en enstaka bild.

Så mest troligt är det en flicka eftersom barnmorskan sa så men några garantier kan ni inte få. Se på det som en överraskning!

• Makka Pakka

Jag jobbar med UL och kan nog säga att det där är en typisk flicka! Grattis

Kolla i min galleri, där har jag bilder på sonen samt en bild på en flicka (som ser exakt ut som din).

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • wity

Ser ut som en flicka! Baby

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Tigra79

Gjort i v 27+1 (3D-UL i malmö), enligt BM inga som helst tveksamheter på att det är en tjej.

Men på RUL och även ett annat UL i ca v 30-31 så var en annan BM lite osäker men gissade ändå på flicka.
  • R3becca
    Makka Pakka skrev 2011-01-28 11:49:46 följande:
    Jag jobbar med UL och kan nog säga att det där är en typisk flicka! Grattis

Kolla i min galleri, där har jag bilder på sonen samt en bild på en flicka (som ser exakt ut som din).
    Okej :) Skönt att höra. Jag hade inte haft något emot en pojk, men det känns som att det skulle kunna bli jobbigt nu när man börjat säga "hon" istället för "den", och börjat fundera på namn, och så kommer det ut en pojk :P
    Men som jag förstår det så ska det vara väldigt uppenbart om det är en pojk när man är så pass långt gången som jag var vid ultraljudet? 
  • ladyshady

Jag har kollat kön på två av mina tre flickor och det har sett ut så som din bild. Så nog är det en tjej alltid. =)

GRATTIS förresten!

• oktobermammsen

tycker det var en kanontydlig och fin bild på en flicka!

• Hjärtats Lust

jag skulle absolut säga flicka =)

• Iduns

Det såg ut sådär för mig också på sista Ul jag gjorde i vecka 25 ( har gjort 3 st Ul pgr av lite problem under graviditeten) och varje gånbg har hon legat såpass bra att dom olika Bm har sagt att det är till 110% en tjej. Igår så var jag på Tittut i vecka 31 och fick en fin bild på en pung och en penis så man ska nog aldrig vara helt säker;) Även om Bm säger att det är ett visst kön.

Svar på tråden Definitivt en flicka?