• jinxan

Tips tack!! Sonen kissar utanför blöjan!

Har en son på 16 mån som tycket det är väldigt roligt att dra upp snoppen ur blöjan och kissa utanför! Har nyligen bytt från Pampers till Libero för med Pampers var problemet ännu värre..

Att använa body är tyvärr inget alternativ..

Någon som har nåt smart tips?! :)

Mamma till den finaste prinsen i världen..
  • Svar på tråden Tips tack!! Sonen kissar utanför blöjan!
  • Birgitta2
    hon mot strömmen skrev 2011-01-28 14:04:30 följande:
    Skaffa en potta och låt han vara utan blöja, kanske dags att bli torr nu.... 
    Precis vad jag tänkte. Känner han att han är kissig och hinner dra fram snoppen, så är det kanske pott-träningsdags?
  • lokisse

kaske skulle funka med potränings brallor?

Nej det tror jag inte!
  • jinxan

Oj, redan?! Haha, det är klart att jag ska göra det! Så dumt.. :P Tänkte mer att han verkligen har upptäckt snoppen nu och gillar å dra i den..

• jinxan

Fråga nr två då.. Hur pottränar jag honom? :)

• Birgitta2
    jinxan skrev 2011-01-28 14:28:42 följande:
    Jag gjorde som så att jag ställde pottan i det rum jag själv tillbringade mest tid. Sa till att "om du känner att du blir kissnödig så sätt dig på pottan och kissa utan blöja".  Jag visade barnen och de snappade ganska snabbt. Men det gäller att barnet är så pass moget att de verkligen klarar att hålla sig den stunden som de ska ta av blöjan om de inte är utan blöjor.
  • hon mot strömmen
    jinxan skrev 2011-01-28 14:28:42 följande:
    Låt den stå framme hemma mitt på golvet, när han visar tecken på att kissa prova sätt honom på pottan.

Min yngsta satt inte på pottan, han föredrog att "stå" och kissa i pottan. 
Svar på tråden Tips tack!! Sonen kissar utanför blöjan!