• Lindah77

Flytta ihop när båda har ett förskolebarn sedan tidigare

Hej jag separerade fr min 3 åriga dotters pappa i somras. Det var inte oväntat egentligen då vi levt "bredvid" varandra och bara för vår dotter senaste åren. I oktober träffade jag en ny man (som har en 4,5 årig dotter och han skildes från mamman för ett år sedan. Med min nya man känns det superbra! Vi hade vårt respektive barn samma vecka med samma bytesdag redan då vi träffades så från början har vi haft en vecka för oss och en vecka för vårt eget barn. Vi har varit ihop drygt tre månader, men träffas ju bara varannan vecka och då träffas vi inte alla dagar eftersom vi båda är överens om att vi vill ha två vardagkvällar för egen tid (träffa kompisar, träna etc). Vi har pratat om att flytta ihop framöver och jag får lite panik för det, jag vill ju jättegärna det men vi är helt oense om var vi ska bo i så fall. Vi bor just nu båda i Sthlms län, men en bra bit fr varandra. Jag bor mer centralt och han ganska långt norrut. Han kan inte tänka sig att flytta till innerstan eller där jag bor något söder om innerstan utan vill bor i norrort fast lite centralare än idag. Jag vill bo där jag bor nu, trivs kanon och mycket bra område för min dotter att växa upp i + att pappan bor ca 2 km bort. Skulle vi flytta dig min "man" vill så blir det ju flera mil till pappan och väldigt omständigt om min dotter skulle byta dagis med tanke på pappans resväg hem-jobb-dagis t ex. Nya mannens dotters mamma bor någon mil från honom men jobbar i samma kommun som han vill flytta till. Han vill också ha nära till sin familj som bor längre ut i norrort. Några tankar? Några råd? Jag vet inte riktigt vad jag vill med detta inlägg, men känner mig bara så förvirrad i detta......

• Svar på tråden Flytta ihop när båda har ett förskolebarn sedan tidigare
  • Beatan

Det är ingen lätt sits...
    Själv skulle jag inte flytta för långt från mina barns pappa. De är visserligen äldre och den yngste av dem kan snart börja ta sig själv emellan. Men det går ju inte om man bor allt för långt ifrån varandra. Vi har knappt 2 km emellan.

Jag kan inte ge Dig något råd... Det är ju Er det ska fungera för...

Lycka till!

• Lindah77

tack för ditt svar! Det är skönt att bara höra hur andra tänker i liknande situation. Jag håller helt med dig! Jag vill inte heller bo för långt ifrån pappan och vill absolut inte att dottern ska byta dagis en gång till, då hon redan bytt en gång för ett år sedan. Hon är en tjej med lite extra behov av trygghet enligt både min och pappans bedömning så det känns inte så kul att riva upp hennes sociala liv heller. Hon har ju två bästisar som hon bara avgudar och umgås med jämnt både på dagis och efter dagis hos mig och hos dem...

• Beatan

Helt rätt att Du/Ni tänker på barnets behov, de behöver sin trygghet...
    Men helst ska det gå att kombinera med våra liv också. Mår inte vi som föräldrar väl så mår inte barnen väl o vice versa... Ett hmhm ekorrhjul blir det.

Kärlek behöver man...

• Lindah77

Ja, det är inte lätt detta inte. Om min dotter inte mår bra så mår jag inte bra =). Ja, inte lätt såklart, men jag hoppas att det kan lösa sig på något sätt.

Svar på tråden Flytta ihop när båda har ett förskolebarn sedan tidigare