• Förväntansfull0406

Ge mig tips på snygga frisyrer till 7 årig tjej!

Ja, jag har googlat men det finns verkligen INGET!

Min dotter gillar inte att man håller på med hennes hår, nån gång kan hon acceptera flätor, men det åker ur igen.

Jag har aldrig varit nöjd med någon frisyr hon haft innan, ingen frisör kan klippa henne snyggt, blir bara en ful "pott frissa" och en rak lugg.

Frisyren behöver inte vara lång bara det är snyggt!

Hon ska klippas idag så snabba svar vore snällt, gärna länkar.

• Svar på tråden Ge mig tips på snygga frisyrer till 7 årig tjej!
  • Zoe03

Page är fint och lättskött. Min dotter på 7 älskar det.

• Prisssan

Min dotter är likadan, gillar inte att sätta upp det. Så frisören klipte upp hennes hår i en massa etapper och mkt vid ansiktet, gav henne en gles mysig lugg men håret är ändå axellångt för det ville hon själv.

Vi kammar håret nu och piffar till det och sen är det färdigt, brukar vi spraya lite för det gillar hon

When you lose something you can`t replace...
  • Prisssan

Leta upp någon ung hipp frisör, som verkar veta vad hon snackar om

• Förväntansfull0406
    Prisssan skrev 2011-01-29 10:31:35 följande:
    Leta upp någon ung hipp frisör, som verkar veta vad hon snackar om
    Haha, alla jag har varit hos har varit unga och hippa, men fantasin har varit lika med noll :-/
  • Förväntansfull0406
    Prisssan skrev 2011-01-29 10:30:44 följande:
    Min dotter är likadan, gillar inte att sätta upp det. Så frisören klipte upp hennes hår i en massa etapper och mkt vid ansiktet, gav henne en gles mysig lugg men håret är ändå axellångt för det ville hon själv.

Vi kammar håret nu och piffar till det och sen är det färdigt, brukar vi spraya lite för det gillar hon
    försöker sätta mig in hur det kan se ut.... Men det var vanlig lugg ändå? det verkar snyggt.

Min dotter har lockigt och jätte tjockt hår. Det är inget lätt hår att klippa har jag förstått...
  • Prisssan

Åh vad tråkigt! Jag har också haft otur med frisörer, hoppades att du skulle ha bättre tur. Men så hände det i torsdags- jag snubblade över den jag verkligen gillade!
    Så ge inte upp!

• Prisssan
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-29 10:41:08 följande:
    försöker sätta mig in hur det kan se ut.... Men det var vanlig lugg ändå? det verkar snyggt.

Min dotter har lockigt och jätte tjockt hår. Det är inget lätt hår att klippa har jag förstått...
    Åh då verkar din dotter ha mer likt mitt hår än min dotters... jag har tjockt, lockigt och mkt fluff? Min dotter har tjockt men rätt rakt- helt annan hår typ än mig!
    Om jag klipper mig som henne så blir min frisyr helt annorlunda. När jag har längre hår så kan jag inte klippa upp det för mkt för då fluffar det sig rakt ut men nu klippte jag en oagefrisyr och klippte upp det mkt i nacken så att det verkligen ska se busigt ut.

Min dotters hår ligger mer fint av sig Och luggen är rak men inte sådan tjock en.
  • Förväntansfull0406
    Prisssan skrev 2011-01-29 10:42:17 följande:
    Åh vad tråkigt! Jag har också haft otur med frisörer, hoppades att du skulle ha bättre tur. Men så hände det i torsdags- jag snubblade över den jag verkligen gillade!
    Så ge inte upp!
    Jag ska faktiskt gå till ett nytt ställe idag. Min son klippte sig där i nov, han är autistisk så det var första gången som han klippte sig. Det gick på tio min eftersom han är totalt livrädd för allt var frisör heter. Men det blev sååå fint! (för att vara klippt så kort tid) Så idag ska båda klippa sig där, hoppas dottern blir lika fin!

Han ska få en Mohawk. Ja jag vet, lite omodernt, men det är så fint på pojkar i hans ålder tycker jag (fem år snart)
  • Förväntansfull0406
    Prisssan skrev 2011-01-29 10:45:03 följande:
    Åh då verkar din dotter ha mer likt mitt hår än min dotters... jag har tjockt, lockigt och mkt fluff? Min dotter har tjockt men rätt rakt- helt annan hår typ än mig!
    Om jag klipper mig som henne så blir min frisyr helt annorlunda. När jag har längre hår så kan jag inte klippa upp det för mkt för då fluffar det sig rakt ut men nu klippte jag en oagefrisyr och klippte upp det mkt i nacken så att det verkligen ska se busigt ut.

Min dotters hår ligger mer fint av sig Och luggen är rak men inte sådan tjock en.
    Ja, min dotters hår är allt annat än lätt, lockigt, fluffigt och ostyrigt.
  • Prisssan
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-29 10:57:46 följande:
    Ja, min dotters hår är allt annat än lätt, lockigt, fluffigt och ostyrigt.
    Ok, hon har mitt hår då Då får man klippa efter det.
  • Prisssan

Hur gick det då? Vilken frisyr blev det?

• Amelie av Paris

Min dotter klippte sig själv någon vecka efter att jag kommit hem med page som hon förmodar jag tyckte var snygg. Hon klippte rakt av i nacken men lämnade det långt fram. Efter några klipp med saxen hade hon en jättecool frisyr, kort nacke och lång page fram.

Svar på tråden Ge mig tips på snygga frisyrer till 7 årig tjej!