Äter fortfarande under natten
Hej hej!
Min dotter blir snart 9 månader och har precis kommut ur sin separationsfas vilket är jätte skönt. Hon har alltid ätit under nätterna men självklart trappat ner antalet gånger.
Dock äter hon fortfarande runt 01.00-02.00 varje natt. Hon suger i sig då en ersättningsflaska på 250 ml. Sen vaknar hon runt 06.00 för nästa flaska och då brukar hon vilja gå upp.
Hon blixtrar till ibland och vid enstaka tillfällen sover hon hela natten utom när man kanske får stoppa i nappen. Då äter hon sista gången runt 19.00 och äter inte igen förren runt 05.00 Men detta händer väldigt sällan.
Jag har försökt flera nätter i rad med att få henne att inte äta men det slutar bara med gråt hela natten (men jag gav henne dock ändå inte mat) men efter 6 nätter gav jag upp. Eftersom hon somna direkt efter hon ätit upp flaskan.
Hon somnar aldrig till flaskan för natten och hon somnar alltid själv i sin säng på sitt rum. Hon äter jätte mycket mat under dagen. Då vanlig mat + gröt. Jag lägger henne samma tid varje dag och kväll. Så rutinen ändras aldrig.
Ska jag avvakta och hoppas hon slutar själv eller vad?
Mvh fundersam mamma