• lillefoot

Fel på Icas blöjor?

Hej! Jag köpte Icas blöjor idag, den stora förpackningen, Jag brukar tidigare alltid köpa den mindre förpackningen. På dessa blöjor står det ingen storlek på, bara på förpackningen. Men idag när jag köpte den större i storlek 6 (inte byxblöja) och öppnade står det siffran 5 på dessa blöjor. Jag är van vid att det står samma siffra på blöjorna som på förpackningen när jag köpte Pampers (iaf om jag minns rätt). Dessa blöjor ser inte heller ut som dom i den mindre förpackningen, dessa är annan färg och ser faktiskt helt annorlunda ut, men dom kan ju ha ändrat på blöjorna i sig...? Det borde väl stå 6 på blöjorna om det är rätt storlek, någon som vet??

• Svar på tråden Fel på Icas blöjor?
  • flickan85

Det borde vara så. Ring till dem och fråga. Det borde ju stå nåt telefonnummer på paketet. Jag köper inte Icas blöjor för de är dyrare än libero.

• flickan85

Alltså det borde stå den siffra du har köpt på både blöja och paket.

• Mirva

Köper också storlek 6. Storlek 5 existerar inte på Icas vanliga blöjor, enbart på byxblöjorna. Storleksguide står på förpackningen. Storlek 6 har krokodiler, vilket de andra storlekarna inte har.

• Mirva

Har köpt både stor och liten förpackning, alla med krokodiler.

• lillefoot

På dessa är det en ljusgul och en ljusblå rand och ett ljusgult lejon på. Jag ringde nyss till kundkontakt men deras öppettider är på vardagar.. Tycker det är märkligt att det står en 5:a på då storlek 5 inte existerar på icas vanliga blöjor, som en här över skrev och som även står på förpackningen. Får ringa till kundkontakt imorgon igen, men jag behöver ju blöjor idag.. Vet inte om jag kan ta av dessa om det blivit fel med dom, vad tror ni?

• lillefoot

Förövrigt så är dessa "gula" helt annorlunda i "sömmar" och känns inte lika stretchiga som dom jag  brukar vara van vid att köpa, dom med krokodil på. Hoppas verkligen inte dom gjort om blöjorna, för kvaliten såg och kändes sämre på dom gula än dom med krokodil på när jag jämförde dom igår.

• nirakanna2

Jag har ringt och reklamerat de nya blöjorna med lejonet. Råkade ut för dem i morse när jag öppnade nya paketet och tyckte dels det var konstigt med fel storleksangivelse och passformen känns obefintlig. Knappt någon stretch alls kring låren, så sonen fick gå med "volangkjol" till dagis tills jag hann köpa andra blöjor... Hoppas det är fler än jag som klagar, så går de kanske tillbaks till "krokodilerna" som funkat bra för oss

Svar på tråden Fel på Icas blöjor?