• Moish

bm-besök o likn.Vad säga att man ska?

Som rubriken lyder..

Jag är gravid i vecka 11+6 och har varit iväg på inskrivning, sa då till jobbet att jag skulle till tandläkaren, vilket funkade bra. Någon reagerade med "men det var ju inte längesen du var där".

Nu är det dags för KUB, och då måste jag lämna jobbet strax innan lunch och blir borta resten av dagen (lång resväg). Vart ska jag nu säga att jag ska? Jag vill alltså inte berätta på jobbet om min graviditet än, utan vill vänta till efter KUB.

Hur har ni andra gjort? Vad har ni sagt? Är man 27 år och säger att man ska till doktorn så förstår ju alla ;)

/Moish

• Svar på tråden bm-besök o likn.Vad säga att man ska?
  • Jenny Hä

Varför inte ta en tid då du inte jobbar?

• Moish

det fanns bara dagtider (arbetar dag- och helttid) och det är 2½h resväg,enkel väg.

• Mmmbop

Det är väl klart att man inte antar att bara för att man ska till läkaren och är 27 så är man gravid? Är det inte bara du som tänker så? Man kan väl "råka ut" för allt möjligt annat. Typ eksem? Eller Huvudvärk? Eller vaccination...

Annars kan du väl säga att ni ska få matsalsbord levererat eller att en el-kille behover bli insläppt för att installera en jordfelsbrytare... Eller rörmokare...  =)

Det löser sig, var lite krativ!

Lycka till!

• Vårsolen

tja vad sägs om att du har tid för en rotfyllning? annars kanske du har nått konstigt födelsemärke som ska kolla på hudmottagningen eller nått annat mindre trevligt som måste fixas... är det chefen eller kollegorna som måste veta vad du ska göra? annars kan man väl ibland bara säga att man behöver ta ledigt utan att ha en förklaring till det om man är ute i god tid? beror ju förstås på vad man jobbar med...

• WSalma

Tycker som Vårsolen att det egentligen inte angår dina arbetskamrater vart du ska när du är ledig.

"Jag m
    åste fixa en sak" borde signalera att du inte vill prata om det.

• LabLover

Säg bara att du ska vara ledig under em. Hade inte utvecklat det mer än så.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
  • clembke

Jag sa aldrig nån orsak när jag skulle på sånt.
    Bara sa att jag behövde vara ledig. Sen fick dom spekulera så mkt dom vill

• Moish

Jag löste det genom att berätta för närmsta chef och tjejen jag samåker med. Kändes lättast så. Tack för alla tips!

Svar på tråden bm-besök o likn.Vad säga att man ska?