Varannan vecka - vilken dag byter ni på?
Ni som har barnen varannan vecka, vilken veckodag byter ni på?
Om ni vill får ni gärna ange varför ni kom fram till just den dagen.
Ni som har barnen varannan vecka, vilken veckodag byter ni på?
Om ni vill får ni gärna ange varför ni kom fram till just den dagen.
Söndag kväll så att man hinner få lite tid med mamma/pappa innan det är dax för förskola igen på måndagen.
Tack för era svar!
Byter på måndagar. Precis som många andra här; slippa massa tjafs med exet. Ena lämnar på dagis den andra hämtar. Bytte tidgare på söndagar men det var jämt tjafs om tiden. Fick barnen otvättade och utan att den yngsta (av tre) hade sovit middag. Just det sistnämnda funkar på dagis. Därav bytte vi dag på mitt initiativ.
Vi kör varannan vecka men jag har ofta någon av mina barn hos mig de veckornsa jag är "ledig" för att få lite egen tid med någon av dem. Dessutom så saknar jag dem så in i helvetes mycket när de inte bor hos mig. (de är 2 år, 4 år och 5 år)
Vi byter på fredagar, allt för att tjejerna ska hinna landa hos respektive förälder och inte "köras iväg" till förskolan på en gång. Ibland blir det byte över dagis, annars kör vi dom till varann om man är ledig. Tycker det är viktigt för barnen att se att mamma och pappa är vänner och bryr sig om barnens bästa. Trött på folk som inte kan svälja stoltheten eller vad det nu hänger på när man inte kommer överens med exet. Och då var den han som plötsligt lämnade mig när han träffat en ny som han nu bor med. Tänker aldrig lägga över en vuxens misstag och dumhet på mina barn!!!
Förr bytte vi på månadagar, en av oss lämnade på dagen den andra hämtade. Men nu byter vi på söndagar då det är mkt enklare när vi bor på olika orter.
Byter på onsdagar. Det föll sig så bara. Det är praktiskt att inte ha en hel arbetsvecka med dottern. Jag tycker också att det är skönt att helgen är befriad från den värsta hämtningskramigheten eller ångesten när man ska lämna ifrån sig dottern. Det blir lite stökigt ibland när jag inte riktigt har koll på när jag har henne eftersom det flyter över både jämna och ojämna veckor, men jag är i stort väldigt nöjd (så nöjd man kan vara över att inte få ha sitt barn heltid...).
hej