• Pärla

Mens i över 2 veckor

Hej!
    Jag födde min dotter för 7,5 månad sen med planerad kejsarsnitt, och jag fick min mens efter 5,5-6 månader sen. Det här är min andra gångs mens, och första när jag fick så blödde jag 3-5 dagar vilket jag brukar göra det i vanliga fall. Men nu som är andra gången, så blödde jag i 3-4 dagar, sen gjorde den uppehåll i 2-3 dagar, men nu börjar jag blöda igen ganska rikligt. Det har gått över två veckor nu, och jag undrar varför man gör det?
    Är det nån som vet, eller haft det likadant?
    Vad kan det vara?
    Nån erfaren?

• Svar på tråden Mens i över 2 veckor
  • Flickan och kråkan

Mensen kan vara lite märklig inledningsvis. Efter första barnet så fick jag mens efter ganska precis ett halvår. jag blödde rikligt minst sagt och i ganska precis 2 veckor. Efter det hade jag en väldigt lång cykel på 1½ månad lite drygt och hade sedan en för mig "normal" men. Blev gravid efter det så vet inte hur det skulle ha utvecklats vidare.

Efter andra fick jag första menesen efter 9 månader. Blödde väldigt lite i bara 3-4 dagar (brukar alltid ha mens i ganska precis en vecka annars). Efter det hattade det lite mellan kortare och längre blödningar liksom cykler under ett par månader. Nu upplever jag den som "normal", och den har väl varit det under ett halvår cirka. Min yngsta är 21 månader.

Ring och prata med BM eller gyn om du oroar dig.

Svar på tråden Mens i över 2 veckor