Ska jag fotsätta väcka henne?
Hej!
Jag har en dotter på 3½ månad som äntligen börjat sova på nätterna efter att ha varit vaken hela nätter tidigare. Hon somnar fortfarande sent men när hon somnat så sover hon bra. När vi var på läkarkontroll när hon var 2 månader så hade hon jut börjat sova ordentligt och det kunde då gå upp mot 9-10 timmar mellan måltiderna. BVC läkaren tyckte detta var för lång tid och tyckte att jag skulle väcka lillan så det inte gick mer än 7 timmar mellan målen. Ibland vaknar hon själv men oftast får jag väcka henne vilket känns lite småtaskigt. Hur länge måste jag fortsätta med detta? Hon går upp i vikt som hon ska och mår bra. Läkaren sa dok något om att det inte var bra för hjärnan att bebisen fick för lågt blodsocker. Oftast somnar hon om efter att hon ätit och sover då mellan 2 och4 timmar till.
Jag måste också fråga om det är möjligt att på något sätt påverka dotterns sömn så att hon kanske somnar lite tidigare? som det är nu somnar hon nästan aldrig före 00 inte för att det gör så mycket men eftersom hon sover hela förmiddagen sen blir liksom aktiviteter och annat svårt.
Tack för svar!