• Christaline

Omöjlig sits för singelmamma + 4?

Känns som en tråkig dag idag och faktiskt en ensam dag! Känner för att skriva av mig lite...

Jag har tre barn med mitt ex. Vi hade det inte bra eftersom vi var för olika. Så träffade jag prins Charming och hann bli gravid innan han förvandlades till en riktig Groda - eller snarare Padda :(

Som van mamma tänkte jag att det kommer att gå bra ändå - det här fixar jag och jag klarar inte av att ta bort ett litet liv - så är det bara. Och lilleman är vår lille sol!

Men:

Ibland känns det tråkigt som idag...

Efter min prins Charming är jag livrädd att alla ska vara grodor. Dessutom - finns det någon trevlig och mysig karl som är singel, normal och vågar ge sig in i en relation med en 4-barns mamma??? Är det inte lite svårt?

Finns det någon karl som jag ens vill ska träffa mina härliga barn IFALL han skulle vara en groda i slutänden?

Jag ser bra ut, är tom riktigt snygg och vältränad, har bra ekonomi och bra jobb.  Har i övrigt inga later förutom att jag aldrig hittar mina nycklar. Annars är jag lätt att vara med. Har humor och är lättsam av mig plus en hel del innanför pannbenet. Jag har absolut inga problem att bara "träffa" någon om jag skulle vilja.

Men: Det var lätt när man var singel utan barn. Nu är jag kräsen av de skälen och gillar heller inte att bara släpa hem någon. Det är så mycket mera att ta hänsyn till med tanke på bagaget.

Dessutom vill jag ha en relation - inte något onenightstand! 

Jag har i alla fall lärt mig vad jag INTE vill ha:

Ingen djup tänkare som vrider och vänder på allt man säger.
    Ingen som ständigt måste se på sporten.
    Ingen med humörsvängningar.
    Ingen är pedantiskt lagt till överdrift.

Däremot någon som är enkel till sättet, pratbar och som tycker att det viktigaste är att alla mår bra och älskar varandra. Som gärna gillar ett hus fullt med barn, deras kompisar och att snava över en stor hund och skor i hallen. Som har humor, är snäll och gärna händig - det är lite sexigt med killar som kan använda sina händer! Som gillar att resa och inte är allergisk mor djur.

Om han sedan slänger sina kalsonger på toalettgolvet eller lägger äppelskruttar på vardagsrumsbordet och diverse struntar jag totalt i!

Men var hittar men denna man någonstans när man nästan aldrig går ut, man kan ju inte gärna sno någon annans... :(

• Svar på tråden Omöjlig sits för singelmamma + 4?
  • bonnieloveskim

är också singel med 4 barn...
    visst kan jag tänka så.. men så är jag med barnen som bara överöser mig medkärlek och närhet.. de ska kramas och tala om hur mycket de älskar mig..

mitt ex var också en padda.. eller nåt sånt..  och jag har kommit underfund med att just nu så trovs jag himla bra med att bara vara jag...
    om du känner dig osäker nu kan det vara skönt att inte söka efter någon ny.

• Christaline

Åh vad skönt att det finns flera som jag :)

Förstår precis hur du menar med all kärlek man får! Det är underbart - och riktigt tomt när det varannan vecka bara är jag och lilleman som också är med sin pappa ett par dagar varje vecka nu.

Som tur är så är mitt första ex ingen padda i alla fall och vi har jättebra samarbete med våra barn. Det brukar inte bli exakt varannan vecka utan de kommer och går. Det skulle bli alldeles för tomt och tyst annars! Vi håller mest på varannan vecka - mallen när de är sjuka om ens då ibland.

Det blir bara så tråkigt ibland, som nu i helgen när INGET av mina barn ville med och åka skridskor och jag ändå inte hade lilleman som var hos sin pappa. Min tjej var hos pappan och  mina två stora killar hade någon spelturnering de inte ville slita sig ifrån.

Då hade det varit skönt att ha någon som ville följa med att packa med sig lite mat och åka lite skridskor i solskenet. Det slutade med att jag tog en prommis i solen i stället runt skridskobanan innan Farsta. Det var jätteskönt - men ensamt när nästan alla andra är två eller flera.

Jag gillar sällskap och vill ha någon som finns där på kvällen helt enkelt och mysa med!

• etunapappan

Huja.... hur många människor finns det inte som har det där problemet?

Ibland grubblar jag på om jag alltid ska vara ensam.

Men barnen ger så otroligt mycket tillbaka :) 

• Christaline

Hm, ja kanske skulle det vara något om man skulle ha tid :)

En dagisförälder sa till mig en gång att han har gett upp att hitta "familjelycka" med någon ny. Det lät så gräsligt deprimerande! Samtidigt verkar han vara rätt nöjd med att träffa någon ny ibland och i övrigt ha sitt eget liv för sig själv och bestämma över sin egen tid...tror att det är rätt bekvämt :)

Så känner inte jag någonstans och jag tror kanske att ni män kan ha lite lättare att bara tycka att det är bra att träffa någon lite tillfälligt sådär. Kan jag också tycka - men i slutänden vill man ju ha någon som man trivs med.

Äsch, jag ska åka ut till landet i helgen och ta det lugnt. Jag håller på att bygga ut sommarstugan utanför Köping och är nyfiken på hur långt de har hunnit! Det är just sådana saker som känns ensamt ibland - ha någon att bolla idéer med och göra en brasa med på kvällen efter att ha målat köksluckor eller något annat litet projekt.

Får nöja med mig att packa med mig katterna :)

Svar på tråden Omöjlig sits för singelmamma + 4?