Omöjlig sits för singelmamma + 4?
Känns som en tråkig dag idag och faktiskt en ensam dag! Känner för att skriva av mig lite...
Jag har tre barn med mitt ex. Vi hade det inte bra eftersom vi var för olika. Så träffade jag prins Charming och hann bli gravid innan han förvandlades till en riktig Groda - eller snarare Padda :(
Som van mamma tänkte jag att det kommer att gå bra ändå - det här fixar jag och jag klarar inte av att ta bort ett litet liv - så är det bara. Och lilleman är vår lille sol!
Men:
Ibland känns det tråkigt som idag...
Efter min prins Charming är jag livrädd att alla ska vara grodor. Dessutom - finns det någon trevlig och mysig karl som är singel, normal och vågar ge sig in i en relation med en 4-barns mamma??? Är det inte lite svårt?
Finns det någon karl som jag ens vill ska träffa mina härliga barn IFALL han skulle vara en groda i slutänden?
Jag ser bra ut, är tom riktigt snygg och vältränad, har bra ekonomi och bra jobb. Har i övrigt inga later förutom att jag aldrig hittar mina nycklar. Annars är jag lätt att vara med. Har humor och är lättsam av mig plus en hel del innanför pannbenet. Jag har absolut inga problem att bara "träffa" någon om jag skulle vilja.
Men: Det var lätt när man var singel utan barn. Nu är jag kräsen av de skälen och gillar heller inte att bara släpa hem någon. Det är så mycket mera att ta hänsyn till med tanke på bagaget.
Dessutom vill jag ha en relation - inte något onenightstand!
Jag har i alla fall lärt mig vad jag INTE vill ha:
Ingen djup tänkare som vrider och vänder på allt man säger.
Ingen som ständigt måste se på sporten.
Ingen med humörsvängningar.
Ingen är pedantiskt lagt till överdrift.
Däremot någon som är enkel till sättet, pratbar och som tycker att det viktigaste är att alla mår bra och älskar varandra. Som gärna gillar ett hus fullt med barn, deras kompisar och att snava över en stor hund och skor i hallen. Som har humor, är snäll och gärna händig - det är lite sexigt med killar som kan använda sina händer! Som gillar att resa och inte är allergisk mor djur.
Om han sedan slänger sina kalsonger på toalettgolvet eller lägger äppelskruttar på vardagsrumsbordet och diverse struntar jag totalt i!
Men var hittar men denna man någonstans när man nästan aldrig går ut, man kan ju inte gärna sno någon annans... :(