• gt98mbj

hotande prematur i v23

ligger inlagd i uppsala pga hotande förtidsbörd. söker nu stöd av andra som varit i samma sits. jag r nu i v23+0.

IVF borde få mycket mer uppmärksamhet då dom för många av oss är guld värda.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 21:00
    William föddes den 31/1 i v22+6.
  • Svar på tråden hotande prematur i v23
  • Katarina76
    LizzB skrev 2012-04-04 07:16:09 följande:
    verkar tyvärr som att hon vill komma tidigare än v. 32, dom ahr sagt att om det håller sig i två veckor till är det nästan en underverk... men jag hoppas ändå någonstans
    usch, det kan verkligen ändras snabbt :( Bra att du får kortison, om hon föds kanske hon klarar sig med CPAP-stöd för andningen i så fall. Mina bägge som är födda i senare veckor har inte hunnit få kortison förrän strax innan födseln, de behövde CPAP första veckan.
  • LizzB
    Katarina76 skrev 2012-04-04 12:02:15 följande:
    usch, det kan verkligen ändras snabbt :( Bra att du får kortison, om hon föds kanske hon klarar sig med CPAP-stöd för andningen i så fall. Mina bägge som är födda i senare veckor har inte hunnit få kortison förrän strax innan födseln, de behövde CPAP första veckan.
    Ja bebis blir det idag eller inatt, vattnet gick igår kväll och jag har öppnat mig till 3 med ca:1 sm tapp kvar.
    kortisonet har gjort sin verkan fullt ut och ja.... bara att vänta och se och hoppas på det bästa nu. Har iaf fått sova ett par timmer med ryggbedövningen så är pigg nog att orka. som tur är ligger hon nu fixerad med huvudet och inte i säte som igår.
    ha det bra alla vi ses efter allt är "klart".
    Kram på er
  • Katarina76
    LizzB skrev 2012-04-05 07:09:50 följande:
    Ja bebis blir det idag eller inatt, vattnet gick igår kväll och jag har öppnat mig till 3 med ca:1 sm tapp kvar.
    kortisonet har gjort sin verkan fullt ut och ja.... bara att vänta och se och hoppas på det bästa nu. Har iaf fått sova ett par timmer med ryggbedövningen så är pigg nog att orka. som tur är ligger hon nu fixerad med huvudet och inte i säte som igår.
    ha det bra alla vi ses efter allt är "klart".
    Kram på er
    Bra att hon vände sig! Kämpa på idag och lycka till!
  • LizzB

En liten Novalee höll sig kvar till den 7:e innan hon 02:09 tittade ut med ETT SKRIK, hon andades själv men fick CPAP för lite extra hjälp :) 1350 gr 40 cm :)
    Stark tjej som förmodligen blir av med CPAP redan imorgon :)
    Hon har en liten infektion efter långdragen förlossning med infekterad livmoder, men infektionsvärdena har redan sjunkit :)
    Hon har börjat processa mjölken nu så magen är snart igång säger dom.
    Läkarna ser jätte positivt på allting :)
    Jag har precis fått byta på henne för första gången och är lyckligare än få <3<3

• Wizla85

Grattis!
    Hoppas allt rullar på fint :)

• LizzB

Tre dagar utan CPAP och goin strong =) Har gått upp efter nedgången och är nu tillbaka på födelsevikten. Har börjat titta omkring och suger och sväljer själv när jag lägger henne vid bröstet, dock väldigt lite än så länge men ändå =))
    Sköter nästan allt själv nu, bara medicineringen som sköts av sköterskorna =)
    Är så lycklig så jag spricker snart!

• Liten sol

Så härligt att höra! Måste vara skönt att kunna ta hand om henne själv så mycket det bara går. Min bebbe är fortfarande kvar i magen men jag har fått ett ännu större tryck neråt de senaste dagarna- trots att jag ligger ner dygnet runt. Tror även att slempropen lossnat lite i taget. Hoppas så klart på att den vill stanna ett tag till, men blir väldigt upplyft och lugnad av att höra hur bra det trots allt kan gå. Kram till dig och lillan.

Svar på tråden hotande prematur i v23